Keuzelijsten en vervolgkeuze lijsten 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronkruyt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Beste,

Wat is het verschil met keuzelijsten en vervolgkeuzelijsten?

Mij lijkt het dat als ik iets kies in de keuze lijst deze dan (moet mogelijk zijn denk ik) iets anders bv gekozen wordt wat bij het ene hoort.

bv: ik kies een naam bij een keuzelijst en krijg dan bij vervolg keuzelijst het betreffende adres te zien

Hetgeen wat ik eigenlijk wil is, een keuzelijst met bedrijven, daarna wordt automatisch het adres, postcode,plaats, tel en fax nummer ingevuld. Bekijk bijlage helpblad bestellen.docx

Wie kan mij op weg helpen hoe ik dit kan realiseren?

Laatst bewerkt:
Een Vervolgkeuzelijst is een keuzelijst die je maakt met de werkbalk Formulieren. Deze keuzelijst vul je doorgaans zelf met de begrippen die je wilt kunnen kiezen, zoals namen van medewerkers bijvoorbeeld. Een Word-formulier wordt meestal beveiligd als het klaar is op de formuliersectie, zodat je alleen tekstvakken kunt invullen op die sectie, en de keuzelijsten gebruikt om de vooraf ingevoerde waarden te kiezen. Eventueel kun je met macro's nog wat automatiek toevoegen aan de keuzelijsten.

Een Keuzelijst met Invoervak is een vergelijkbaar concept, maar dan gevuld vanuit VBA. Je vult een keuzelijst met invoervak, en bepaalt wat er moet gebeuren als er een waarde is gekozen. Meestal gebruik je die op een zelfgebouwd formulierscherm. Het lijkt in het gebruik dus erg op een Vervolgkeuzelijst. Een Keuzelijst is ook een VBA object, dat je dus vult met VBA commando's. De werking is min of meer identiek aan de Keuzelijst met Invoervak, met dit verschil dat je in een Keuzelijst met Invoervak maar één waarde ziet, terwijl je in de Keuzelijst net zoveel waarden ziet als de keuzelijst hoog is. Ook is het mogelijk om bij een keuzelijst aan te geven dat er meerdere keuzes tegelijk geselecteerd kunnen worden. Dit maakt overigens het uitlezen van de keuzelijst daarom weer wat lastiger. Bij een Keuzelijst met Invoervak is er maar één uitkomst mogelijk, dus het uitlezen is redelijk simpel.

Je kunt een Vervolgkeuzelijst dus eigenlijk niet vergelijken met een Keuzelijst met Invoervak en een Keuzelijst.

OK.

Dus wat is nu makkelijker voor mij. Het gaat er bij mij om dat als ik bedrijf 1 kiest, dat eronder dan automatisch adres, postcode tel enz gekozen/ingevuld wordt. Weet nu eerlijk gezegd nog niet welke ik beter kan gebruiken en deze implementeer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan