keuzelijsten gekoppeld aan tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

janineo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
36
Hallo wie kan mij helpen?

ik heb een formulier met hierin 2 keuzelijsten en een tekstvak. Deze zijn aan elkaar gekoppeld.
Bij het eerste keuzemenu word een hoofdgroep geselecteerd en bij de tweede keuzelijst een subgroep.

In het tekstvak word het getal van de groep weergeven en deze wordt ook opgeslagen in de database.

Nu heb ik het zo dat ik wanneer ik bij de eerste keuzemenu alle hoofdgroepen heb en wanneer ik er een kies er netjes het getal van de hoofdgroep wordt gezet in het tekstvak. Dit is goed, maar wanneer ik nu een subgroep wil selecteren staan hier alle subgroepen terwijl dit alleen de subgroep van het geselecteerde moet zijn. Dit is nog niet alles want wanneer ik er een selecteer wordt het eerst keuzemenu leeggegooit omdat het nummer in het tekstvak varanderd. Het nummer moet wel veranderen maar hoofdgroep moet wel zichtbaar blijven in het keuzemenu.

Hoe kan ik het zo maken dat wanneer het eerste keuzemenu wordt ingevuld er in het tweede menu alleen de gegevens instaan die bij de eerste keuze horen en dat wanneer ik het tweede menu dan selecteer die alleen het getal in het tekstvak wijzig??

Ik weet niet veel vanaf maar denk wel dat er een code achter iets moet. Wie kan m helpen. Een voorbeeld heb ik toegevoegd.

Bedankt alvast!
 
snap ni veel van al die codes:( heb ook tekstvak maar kom dar ni in trug.
 
Kben er voor gedeelte uit. de keuzelijsten werken nu goed, alleen zit ik nog met goepsgetal.

Kan ik in het tekstvak een code of iets zetten dat een veld uit de rij van het in de keuzelijst geselecteerde item word weergeven in het tekstvak?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan