• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzemenu met keuze van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
229
Hallo,

Ik heb volgend probleem:

Ik heb een tabblad "invoer" waar in A5 een dropdown menu staat van personeelsleden waar de gegevens van opgehaald worden op tabblad "lijst" op dit tabblad "lijst" staan 3 groepen van personeelsleden "PE1", "PE23 en "PE3" nu zou ik graag op het tabblad "invoer" in A1 de keuze willen maken van welke ploeg ik in A5 de namen in de dropdown lijst moet krijgen, zou dit mogelijk zijn aub ??? OPGELET, ik maak ook gebruik van de VLOOKUP formule in B5....

PS: Hierbij een voorbeeldbestandje.

Alvast bedankt,
Danny
 

Bijlagen

  • test.xls
    17,5 KB · Weergaven: 21
De verwijzing in de gegevensvalidatie van cel A5 moet je veranderen van...
Code:
=PE1

...naar:

Code:
=INDIRECT(A1)

Verander ook de formule voor B5 in:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A5;lijst!$A$6:$B$[B][COLOR="Red"]89[/COLOR][/B];2;ONWAAR));"";(VERT.ZOEKEN(A5;lijst!$A$6:$B$[COLOR="Red"][B]89[/B][/COLOR];2;ONWAAR)))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Beste rostie-rostelli ;)

Je hebt Nederlandse formule gemengd met Engels tekst "fals" moet "ONWAAR" zijn.

Verander de formule in de deze.

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A5;lijst!$A$6:$B$26;2;ONWAAR));"";(VERT.ZOEKEN(A5;lijst!$A$6:$B$26;2;ONWAAR)))

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste danny147 ;)

Zie bestandje met de aangepaste formules.
Dank aan Roncancio :D

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • test(1).xls
    21,5 KB · Weergaven: 36
Hallo, Danny147 en Roncancio,

Hartelijk dank voor de hulp !! werkt perfect !! :thumb:

Danny147, ik gebruik de Engelstalige versie van excel, kan soms wat verwaring geven in de formules maar dit heb ik al gecorrigeerd hoor !! ;)

Bedankt allen en prettig weekend...:D en voor de Belgen.... prettig extra lang weekend...:)

Groetjes,
Danny
 
Beste rostie-rostelli ;)

Voor U ook een prettig weekend toegewenst.

Voor mij is het een extra, extra lang weekend, want ik ben vandaag ook al thuis :D

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan