keuzemenu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

buruma

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Hallo kan iemand mij misschien vertellen wat er is gebeurd met mijn keuzemenu. Heb 2 partities c: winxp en op d:winme heb na wat problemen winxp opnieuw geinstaleerd op c. Als ik nu opstart kom ik direct in xp en kan dus niet meer kiezen tussen me en xp hoe krijg ik dit weer terug? Alvast bedankt

zoek op je c schijf boot.ini op. Is misschien verborgen dus eventueel zichtbaar maken en voeg er laatste regel aan toe en als je bij timeout 0 hebt dan wijzigen in aantal seconden dat je het keuzemenu ziet.

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XPl" /fastdetect
D:\="Windows ME"

Helaas is het niet zo simpel. Ik ga er in ieder geval vanuit dat je de C: partitie hebt geformatteerd. En dat houdt in dat het bestand BOOTSECT.DOS van je harde schijf is verdwenen. Dit bestand is absoluut vereist om Windows ME te starten. Om dit terug te krijgen moet je wat moeilijke toeren uit halen:

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=1178

Als dat gelukt is, dan moet boot.ini er als volgt uit te komen zien:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP" /fastdetect
C:\="Windows ME"

Die laatste regel moet dus niet naar de D: partitie wijzen, maar gewoon naar de C: partitie. Want daar staat BOOTSECT.DOS dan.

Nou heb het geprobeerd met tweak alles gedaan wat daar stond maar zodra ik debug intyp zegt ie dat de opdracht niet juist is heb het een aantal keren gedaan maar helaas en in boot.ini staat dus niet c:\windowsme. Ik zal wel weer iets fout doen maar ja ben ook niet een hele comp techneut doe mijn best maar het wil niet misschien nog wat tips wat ik misschien fout doe?

Het commando debug moet wel op de diskette staan waar vanaf je opstart. Zo niet, kopiëer het dan even vanuit Windows naar de diskette.

Nou heb het allemaal geprobeerd maar helaas niks dus heb alles er maar opnieuw opgezet en me en xp alles werkt nu weer heb alleen nog last van dat de comp zonet uitging en weer opnieuw opstarte en dat ie zie dat ie een boot disk failer ofzo had wat dat nou weer is weet ik ook niet hoop dat dit niet weer gebeurd dan roep ik jullie hulp wel weer in. Geef nu eerst maar vraag opgelost aan. Bedankt voor alle tips.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan