Keuzemogelijkheden beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogerene

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Hallo,

Ik heb een db gemaakt met daarin verschillende formulieren. Nu wil ik dat de keuzemogelijkheden in een keuzelijst worden beperkt als er in een ander veld in dat formulier al een keuze is gemaakt. Bijvoorbeeld: Als in het formulier Contactpersonen het veld "man/vrouw" op vrouw is ingesteld, de keuzemogelijkheden in het veld "aanhef" worden beperkt tot "mevr." en "Mej.". Deze waarden worden overigens opgehaald uit een tabel.

Ik ben geen Access-expert en ik ken ook geen Visual Basic, ik moet het dus doen met marco's e.d.!

Alsvast hardstikke bedankt voor je tijd.

Hoi,

Ja, dan toch maar zorgen dat je geen beginner bent als je met Acces aan de slag wilt .....
Neem de dikke pil - incl. CD-rom - eens door: 'Microsoft Access 2000 in 21 dagen'.
Wedden dat je eruit komt?

Ff zonder dolle. Jou vraag is betrekkelijk eenvoudig, maar je moet wel beschikken over elementaire basiskennis van Access voordat je met zaken aan de gang gaat die jij op wilt lossen. Als ik hier een antwoord ga geven, kost dat een eindeloze uitleg over alle voorwaardelijke situaties die je in een formulier (want daar los je dat op .... ) kunt creeren.

Succes, Teun

zoekzoekzoek

en gij zult vinden.

Dit is niet de eerste keer dat een dergelijk vraag hier de revue passeert!

Het zou prettig zijn voor ons en met name voor mogerene als jij je kennis met ons wil delen. Hij komt net vandaag binnen op Helpmij en verdient enige consideratie...
wink.gif

Ik heb 2 Access-boeken, namelijk Sleutelen met Access 2002 van Easy Computing en Access 2000, het complete boek à 1364 pagina's, maar in beide boeken wordt dit niet uitgelegd. Althans, ik heb het niet kunnen vinden...

Hierbij de oplossing, middels andere bronnen. Die eindeloze uitleg over alle voorwaardelijke situaties in een formulier viel trouwens wel mee, bleek maar 1 A4'tje....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan