• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzerondje verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
allen,

ik zit met het volgende probleem. ik maak gebruik van een aantal keuzerondjes maar als ik de rij of rijen omheen de keuzerondjes wil verwijderen worden de rijen wel gewist maar de keuzerondjes niet. een bijkomend probleem is dan ook dat de rondjes dan geplaats worden tussen 2 rijen in en dus niet meer selecteerbaar zijn.

kan iemand mij helpen hoe ik deze rondjes wel kan verwijderen?

alvast bedankt

Ctrl-G - speciaal - objecten. Alle keuze rondjes worden gemarkeerd en zijn dus te verwijderen.

Ctrl-G - speciaal - objecten. Alle keuze rondjes worden gemarkeerd en zijn dus te verwijderen.

dit werkt idd prima maar ik zou deze willen laten uitvoeren door een macro en maar een bepaald aantal objecten laten verwijden, ttz enkel een bepaald bereik van rijen

Beste rdg1314,

je reactie is dus goed maar jammer genoeg enkel voor alle obkecten op mijn sheet. ik zou er maar een deel willen selecteren. enig id hoe ik dat op een simpele manier zou kunnen doen? de help-functie van exel helpt me niet echt verder

geen probleem, toch bedankt. hopelijk kan iemand anders mij verder helpen

Code:
for each ob in sheets(1).optionbuttons
   ob.delete
Next

Kijk ook eens hier.

Laatst bewerkt:
dit werkt perfect in een macro als ik alle objecten wil verwijderen op een sheet. om terug te keren naar mijn bestandje dat ik er hier eerder bij plakte zou ik enkel bijvoorbeeld rij 5 (met obkecten) willen verwijderen. als ik een normale delete gebruik blijven de objecten staan

En nu dan maar zelf aan de slag, mede met de link uit mijn vorige bericht. Alle ingrediënten om tot een goede oplossing te komen heb je nu.

okido bedankt, zal dan huiswerk worden voor vanavond want de site waarnaar je doorverwijst is hier op het werk geblokkeerd

Je zult je daar dan wel moeten registreren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan