Keuzerondjes in Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenkel1987

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2005
Ik heb een tabel met daarin gegevens als voornaam en achternaam enz. Daar heb ik ook het Geslacht in staan. Bij het geslacht heb ik validatie regel ingevoerd dat je alleen maar Man of Vrouw kan invoeren. Nu wil ik in een formulier 2 keuze rondjes aanmaken. En de ene is voor Man en de ander voor Vrouw. Maar het wil helaas niet lukken :( Want ik wil het dus ook zo hebben dat als je het rondje Man aanklinkt dat het rondje Vrouw uitgaat en dat ie dus gelinkt is aan wat er bij Geslacht is ingevuld in de tabel...... Heeft iemand een oplossing ?!

Je kan dit doen via de werkset > Groepsvak. Je vult de labelnamen in en volg daarna gewoon de wizzard. Daarna kan je via VBA bepalen wat uw tekstvak of tabelveld zal bevatten.

Dus maw.

If forms!uw formuliernaam!uw groepsvaknaam = 1 Then
Forms!uw formuliernaam!Geslacht = "Man"

ok thnx ja ik d8 al iets met een groepsvak maar ja als ik dat doe krijg ik een foutmelding van dit is nog nie geinstalleerd en die cd's liggen bij me broer dus ja nog ff een paar dagen w88 maar iig heel erg bedankt

Geplaatst door Frenkel1987
ok thnx ja ik d8 al iets met een groepsvak maar ja als ik dat doe krijg ik een foutmelding van dit is nog nie geinstalleerd en die cd's liggen bij me broer dus ja nog ff een paar dagen w88 maar iig heel erg bedankt

Als je cd hebt, kies dan voor alles installeren. Dan heb ook alle mogelijkheden ,die je kan benutten.

Succes.:)

Dat groepsvlak is gelukt maar nu krijg ik in mijn Tabel bij geslacht een waarde 1 of 2 en ik wil juist dat daar bij waarde 1 Man komt te staan en bij waarde 2 Vrouw komt te staan

Hier heb ik het bestandje toegevoegt want ik kom er echt ff niet uit. Het is zo dat in Tabel Leden en dan bij Kolom geslacht wil ik dat er man of vrouw ingevuldt word. En bij het formulier wil ik dan een wisselknop hebben. Waarbij Wisselknop Man aangaat als er in de tabel Man staat en wisselknop Vrouw aangaat als er in de Tabel Vrouw staat

EDIT: Ik krijg het bestandje er niet bij maar hij zal vanaf van middag op de site: http://home.planet.nl/~eck00453

Hij staat er op zou iemand er naar willen kijken alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik heb precies het zelfde probleem.
Ik wil dus bijv. 3 keuzerondjes maken: ja/nee/soms
Hiervoor heb ik in een tabel kolom aangemaakt: keuze
Hoe zorg ik ervoor...dat als ik ja kies er ook echt ja komt te staan in het invoer vak van de tabel?

Ik heb je tabel "leden" en het formulier "leden" wat aangepast. Zo kan je zien hoe het moet. In het formulier, bekijk ook de gebeurtenisprocedure.
Het vak geslacht kan je altijd verbergen, maar zeker gebruiken in uitslagen of rapporten.
Zie bijlage.

Bijlagen

hartstikke bedankt !!!! ik had vandaag heel wat geprobeert en ik zat dus vrij in de buurt maar dit moest ik dus hebben. nogmaals bedankt:D

Graag gedaan. Nog even een beetje mugge(n)ziften. Die oranje achtergrond is nu niet bepaald goed voor de ogen.:)

Nog succes met de uitbouw van je prog.:thumb:

hahahha ja dat moet ik nog ff verandere maare het leek trouwens goed te werken maar het klopt helaas nie helemaal. Want als je in het keuzevakje op bij man klikt gaat ie naar lidnr 1 omdat daar man is ingevuld en bij vrouw gaat ie naar het lidnr waar vrouw staat aangegeven bij geslacht maar wat ik dus wil dat als je in het keuzevakje man aanklikt dat ie dan in geslacht Man neerzet of als al man is ingevuld dat man dan op het formulier aanstaat...

hahahha ja dat moet ik nog ff verandere maare het leek trouwens goed te werken maar het klopt helaas nie helemaal. Want als je in het keuzevakje op bij man klikt gaat ie naar lidnr 1 omdat daar man is ingevuld en bij vrouw gaat ie naar het lidnr waar vrouw staat aangegeven bij geslacht maar wat ik dus wil dat als je in het keuzevakje man aanklikt dat ie dan in geslacht Man neerzet of als al man is ingevuld dat man dan op het formulier aanstaat...

Dit is toch het geval in mijn voorbeeld. Je moet gewoon uw formulier verwijderen en je tabel aanpassen.Dan een nieuw formulier maken, zoals mijn voorbeeld. Dan hoef je maar te klikken op 1 van de mogelijkheden. Dit word dan gesaved op Lidnr.

ja ik heb het geprobeert in de database die je hebt gemaakt. en als ik daar 3 leden heb gemaakt met lidnr 1,2 en 3 en ik doe bijv. 2 als vrouw en ik klik ik het formulier bij ldnr 1 op vrouw dan schiet ie automatisch naar het formulier van lidnr 2

ja ik heb het geprobeert in de database die je hebt gemaakt. en als ik daar 3 leden heb gemaakt met lidnr 1,2 en 3 en ik doe bijv. 2 als vrouw en ik klik ik het formulier bij ldnr 1 op vrouw dan schiet ie automatisch naar het formulier van lidnr 2

dit kan je voorkomen door even bij de keuzebox te zeggen dat die niet geschakeld staat aan het lidnr.

Mij heeft je voorbeeldje perfect geholpen!!
Ik wist niet eens dat je visual basic kon gebruiken in access....dan wordt 't een stuk interesanter...ben zelf verder alleen mysql gewend, maar moet zeggen dat dit toch ook lekker werkt!

ok en hoe kan je dat precies instellen :o ik werk namelijk nog maar net met access

Was eventjes te snel geweest. Heb te tabel nogmaals aangepast en ook de tabvogorde inje formulier in volorde gezet. Bekijk het nu nog even.

Geplaatst door vanzwam
Oeps bijlage vergeten

waarom laat je ook geslacht1 waardes opslaan?
Ik heb 't zelf zo gedaan dat de checkboxes niet aan de table gekoppeld staan, maar alleen aan het integer invoer veld....

bij de database die je nu hebt gemaakt is het zo dat als je bijv. man aanklikt in het keuzeknopje dat die daar ook op blijft dus ook bij nummer 2 terwijl er vrouwelijk in het blokje staat...

Sorry dat ik zo lastig ben :confused: :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan