• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzerondjes koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TDave

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Ik wil graag het volgende probleem oplossen, maar weet niet hoe (en of het kan)

Ik heb op één A4-tje drie duplicaten van een verlofbriefje gemaakt.
De bedoeling is, dat ik alleen het bovenste briefje invul en dat dan de andere twee automatisch ingevuld worden.
Tot zover werkt alles naar behoren.
Nu heb ik bij de reden voor verlof vier opties, die ik met behulp van keuzerondjes kan markeren, echter, ik moet dat bij alle drie de briefjes handmatig aanklikken.

Is het mogelijk om, als ik bij het eerste briefje een keuzerondje aanklik, deze keuze automatisch over te laten nemen in dezelfde keuzerondjes van de andere twee briefjes.

BvD,

Tdave, Als je keuzerondje 1 (en zo óók de andere 3) van elk briefje verbindt met dezelfde cel, moet het volgens mij goed gaan. Voorwaarde is wel dat je de option buttons van de werkbalk Forms (formulieren) hebt gebruikt. Werk dan met een zogenaamde 'Groupbox'. Zie de voorbeeldsheet.

Groet, Leo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik wil graag het volgende probleem oplossen, maar weet niet hoe (en of het kan)

Ik heb op één A4-tje drie duplicaten van een verlofbriefje gemaakt.
De bedoeling is, dat ik alleen het bovenste briefje invul en dat dan de andere twee automatisch ingevuld worden.
Tot zover werkt alles naar behoren.
Nu heb ik bij de reden voor verlof vier opties, die ik met behulp van keuzerondjes kan markeren, echter, ik moet dat bij alle drie de briefjes handmatig aanklikken.

Is het mogelijk om, als ik bij het eerste briefje een keuzerondje aanklik, deze keuze automatisch over te laten nemen in dezelfde keuzerondjes van de andere twee briefjes.

BvD,

Waarom heb je drie de zelfde formulieren nodig? Kan je niet gewoon drie keer het formulier afdrukken?

Wim

Leo, bedankt voor je snelle reactie.

Je oplossing met de GroupBox werkte goed, maar . . . .
Elke oplossing levert dan weer een nieuw probleem.
Ik heb het formulier namelijk beveiligd (Exel 2003) en als dan de gelinkte cel overschreven wordt, krijg ik een foutmelding, omdat deze cel niet gewijzigd kan worden. Ik heb dit kunnen omzeilen, door de gelinkte cel op een tweede werkblad te plaatsen, die niet is beveiligd. Ergo, het werkt, maar volgens mij moet dit netter kunnen.

Op de vraag van Wim het volgende:
Als ik een aanvraag voor verlof indien, moet dat in drievoud gebeuren. Alle drie de formulieren passen op één A4-tje maar elk exemplaar is aan verschillende personen gericht. (administartie, leiding en aanvrager) alle in te vullen informatie is echter voor alle drie hetzelfde.

Dave

Laatst bewerkt:
Je oplossing met de GroupBox werkte goed, maar . . . .
Elke oplossing levert dan weer een nieuw probleem.
Ik heb het formulier namelijk beveiligd (Exel 2003) en als dan de gelinkte cel overschreven wordt, krijg ik een foutmelding, omdat deze cel niet gewijzigd kan worden. Ik heb dit kunnen omzeilen, door de gelinkte cel op een tweede werkblad te plaatsen, die niet is beveiligd. Ergo, het werkt, maar volgens mij moet dit netter kunnen.
Ik snap ook niet helemaal waarom je dit wilt afvangen met Option Buttons. Het lijkt me mooier om dit te doen met een standaard functionaliteit. Namelijk Datavalidatie (en dan de 'List'). Bij deze optie kan je gewoon je blad beveiligen (behalve die listbox natuurlijk:D) en de andere cellen linken.
Zie m'n voorbeeldje....

Groet, Leo

Bijlagen

Op de vraag van Wim het volgende:
Als ik een aanvraag voor verlof indien, moet dat in drievoud gebeuren. Alle drie de formulieren passen op één A4-tje maar elk exemplaar is aan verschillende personen gericht. (administartie, leiding en aanvrager) alle in te vullen informatie is echter voor alle drie hetzelfde.

Dave

Volgens mij is drie keer afdrukken goedkoper dan keurig netjes op de lijntjes knippen.

Wim

Code:
Dit is 'papier'-denken met betrekking tot automatisering.
Als je een electronische verlofaanvraag kunt maken, kun je hem ook electronisch indienen. 'In drievoud' op papier is in automatiseringstermen equivalent aan een email met bijlage versturen met 2 cc-tjes.
Dan lijkt het me ook 'handig' om etiketten af te laten drukken die op de enveloppen voor de afzonderlijke formulieren geplakt kunnen worden. O ja, en vergeet niet ook een exemplaar voor je eigen dossier af te drukken.

Heren,

Bedankt voor de ondersteuning en sugesties.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de oplossing van Leo, in combinatie met het extra tablad.
Dit was voor mij de beste oplossing, omdat ik in de grbruikers versie de tabladen heb verborgen.
Wat betreft alle ander sugesties: Ik werk zelf op de technische dienst en probeer mijn werk zo makkelijk mogelijk te maken.
Ik ben echter wel gebonden aan de huisregels en layout van de administratie.
Dus als ik een formulier voor mijzelf makkelijker wil maken, moet ik wel zorgen dat het resultaat gelijk is aan de huisstijl van het bedrijf.
Dus één A4 met drie formulieren en deze netjes afknippen ! (dit is trouwens wel goedkoper dan drie velletjes slechts voor éénderde bedrukken)
Ook ben ik het eens met het feit dat dit alles digitaal verwerkt zou kunnen worden (intern mailen en zo), maar ook hier ga ik niet over.

Hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan