Keuzerondjes uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Ik maakte een groep van 3 keuzerondjes
Hoe lees ik de waarde van een keuzerondje uit om te gebruiken in bvb een query

Bedankt
JP
 
Laatst bewerkt:
Keuzerondjes zijn afhankelijk als je ze in een groepsvak zet. De gekozen waarde lees je uit de eigenschappen van dat groepsvak.
 
Als je wisselknoppen gebruikt uiteraard wel, want dat zijn gewoon knoppen. Maar wellicht bedoel je wat anders?
 
de cirkeltjes zelf!!!!???
heb een nieuw systeem gekocht met touchscreen, en wil die keuzerondjes zelf wat groter hebben vandaar
 
Dat gaat niet lukken. Je zou wisselknoppen kunnen maken, en die (mits je A2010 hebt) zelf mooi opmaken. Je hebt natuurlijk niet voor niets verschil tussen knoppen en selectiedingetjes.
Overigens weet je blijkbaar nog niet dat je ook op de bijbehorende (meestal heel wat grotere) labels kunt klikken om een optie te selecteren :)
 
binnen mijn plaats_kader heb ik 3 radioknoppen
Je schrijft:
"De gekozen waarde lees je uit de eigenschappen van dat groepsvak"
dat snap ik niet goed..;
Hoe weet ik of ik de eerste, tweede of 3de knop koos... welke waarde heeft welke variabel...
dus, als ik knop 1 kies dan heb ik een andere suery dan als ik knop 2 of 3 kies
JP
 
Knoppen maak je aan, en die krijgen een waarde. Die waarde kun je uitlezen. In dit voorbeeld heet het groepsvak grKeuzerondjes, en bij de Click event van dat groepsvak lees je de waarde uit. A.d.h.v. die waarde kun je dan je SQL opbouwen. De waarden zelf zul je niet kunnen gebruiken. Maar daar heb je dan een Select Case voor.

Code:
Private Sub grKeuzerondjes_Click()
    MsgBox Me.grKeuzerondjes.Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan