• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzerondjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Het komt geregeld voor dat ik keuzerondjes op een formulier wil hebben, op meerdere regels onder elkaar en dan gegroepeerd per regel. Dit groeperen moet met een "groepsvak".
Het probleem is dat dit groepsvak niet past. Het is te groot (hoog) voor regels van 12,75 punten en daardoor wordt het een onoverzichtelijk zooitje. Het groepsvak is ook niet voldoende te verkleinen zodat het wel per regel past.
Als iemand hiervoor een oplossing weet, dan hoor ik dit graag!

m.v.g. Bospeen

Hoi Bospeen,

Leuk probleem. Als ik de groottte aanpas via 'Besturingselement opmaken', lijkt dat te kunnen, maar de grootte blijft hetzelfde :-(
Dan maar iets anders geprobeerd.
Als ik diverse keuzerondjes heb gemaakt met een Groepsvak er omheen, dan kun je de werkbalk Tekenen aanzetten, op het witte pijltje klikken en daarmee de keuzerondjes en het groepsvak selecteren. Klik linksonder op 'Tekenen' en kies dan de optie 'Groeperen'. Klik vervolgens met de rechter muisknop op het object en kies 'Object opmaken'. Als ik nu de grootte aanpas lukt het wel, maar het is lastig om de keuzerondjes precies in de cellen te houden.

De eenvoudigere oplossing was de hoogte van de rijen te vergroten tot het minimale van de keuzerondjes.
Je kunt ook overwegen om bij het formulier de rasterlijnen te verbergen.

Succes,

Richard

Richard,

Bedankt voor je antwoord en je oplossing. Inderdaad lukt het wel op deze manier. Het is even wat gepuzzel met de layout, maar het werkt en voor mij is dit goed genoeg.

Bedankt!
Bospeen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan