Keuzes keuzes keuzes...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Pfff ik word hier nou zo moe van...

Ik zit nu al 2 jaar achter een redelijke 3D kaart aan. Nu heb ik twee goede kaarten gevonden, namelijk:

*Sapphire ATI Radeon 9800 Pro
*Aopen Aeolus 5900XT

De geforce heb ik al een keer aangeschaft, maar deed het niet zo goed, alles haperde nog. En nee, het ligt niet aan mijn processor (intel pentium 2.4) of geheugen (1024 MB DDR).
Niet zo lang geleden heeft mijn vader een Radeon 9800SE voor zichzelf gekocht, maar omdat hij het te druk had met de hondentraining, mocht ik de kaart lekker testen. Ondanks het feit dat mijn computer telkens crashde na de installatie, liepen de spellen wel bijna soepel, soepeler dan bij de 5900XT!!! Hoe snel zal de 9800pro dan zijn?!
Maar ja, ik las in een blad over de 9800pro. Ik zag dat deze vaak lager scoorde dan de geforce 5800 ultra (zeldzaam model, niet meer te krijgen). Hoe kan dat nou!? Ik dacht dat die radeon kaarten zo snel waren, en dat ze sneller waren dan de Geforce kaarten van nu! Zijn dit oude modellen of zoiets? Of zijn de Geforce kaarten nou echt sneller dan Radeon kaarten? Pfff, ik weet het niet meer. Ik ga in ieder geval die Radeon proberen. Ik weet bijna zeker dat deze wel soepel loopt, maar als iemand wat wil zeggen, zeg het maar!
 
readon is volgens mij sneller, maar ik hoor veel klachten over het feit dat de readon 9800 pro sommige spelen niet lekker afspeelt, (komt met name omdat de spellen deze kaart niet ondersteunen)

in computer idee en computer totaal stond een videokaarten test in, ik kan me alleen niet meer voor de geest halen welke kaart nu beter was


Ik heb zelf een Geforce 4200 ti 128ddr en ben er zeer tevreden over :)
 
De Radeon9800Pro is stukken sneller dan die oude en brakke GeforceFX5800. Die mensen die beweren dat de 9800Pro zelfs langzamer is, hebben geen verstand hiervan.

En elke nieuw spel (vanaf 2000 wel) kan goed overweg met de nieuwste videokaarten. Of het moet een spel zijn die technisch gezien ook nix voorstelt.

En dat het nog kan schokken kan meerdere oorzaken hebben:

- HD's zijn vervuild, dus veel activiteit tijdens het spelen
- De resolutie en overige graphics-settings staan te hoog
- Je hebt niet de nieuwste videokaart-drivers geinstalleerd
- Je hebt de chipset-driver van je moederbord niet geinstalleerd
- Je Windows kan vervuild zijn. Bijv. door spyware

De 9800Pro is in alle opzichten sneller dan de 5900XT. De 5900XT hoort qua prestaties thuis in het segment van de Radeon9600XT.

De ''XT'' bij nVidia-kaarten betekent dat het om afgeslankte (langzamere) versies van een bepaald model gaat. In dit geval de 5900.

Bij ATi is het juist andersom: ''XT'' staat hier voor een topmodel van een bepaald model.
 
radeon

ik heb sinds een paar dagen een radeon 9600 256 mb in mijn bezit.
heb gelijk ff 3dmark2003 gedraaid om deze kaart te testen en ik moet zeggen is best snel geloof ik.
ik had een score van 2644 terwijl ik bij andere mensen gemiddeld een score zag van 1500.
ik denk dus dat de 9800 veel sneller zal zijn.
ik moet wel zeggen dat doom3 mij toch een beetje tegen valt met deze kaart omdat hij soms nog hapert maar dit kan ook aan de lage 256 mb geheugen zijn die ik heb.

ik zou in iedergeval voor de 9800 gaan.

weet niet of je er wat aan hebt maar ik denk zal ook eens wat zeggen :D
 
Ik mag toch hopen dat hij in 5 maand tijd wel een andere videokaart heeft gevonden
 
Ik heb op dit moment een Geforce 4 ti 4600 (gratis van mijn vader overgenomen :D), en ik denk dat ik eerst mijn processor ga upgraden (AMD Athlon 64 3400+).

Doom 3 draait soms best wel goed op mijn systeem, soms helemaal vloeiend :D maar soms ook helemaal niet :p

Ik ga eens kijken wat voor score ik krijg met 3dmark2003....
 
ehuuuu ff niet gekeken naar de datum van bericht :eek:

ben wel benieuwd naar de score van 3dmark

groetjes mike
 
ik heb een radeon 9600se maar drai de meeste speller er vloeiend bij maar indd ben je een echte gamer ga dan voor de 9800 pro
 
Is het trouwens nu niet de X800 en de 6800 kaarten die echt super zijn?

..


*kuch* en duur *kuch*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan