• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzevak??

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrale

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Hallo,

Wie kan mij helpen?
Heb in excel een keuzevak gemaakt en wil een keuze uit 2 namen Die vervolgens in vak F52 dan komen te staan.
Ik ben een leek op dit gebied,dus wie zou me effe op weg willen helpen:mad:

Valideren

Hallo Schrale;

Valideren - lijst in F52

Namen direct invullen in lijst - bron zoals - Jan;Piet;Klaas
of
Alle namen in een rijtje neerzetten - dit rijtje in het naamvak een naam geven.
In lijst - bron dan de naam neerzetten.
Zo kun je dan een naam kiezen.

mvg Imod

euro cent valt niet....

Ha Imod,

Ik ben leek zo als ik al zij,zou je iets duidelijker kunnen zijn?

Zal het nog een keer simpel uit leggen;

heb een excel document dit wordt door 2 mensen gebruikt, om het te ondertekenen moet ik uit 2 namen kunnen kiezen,en wil dit doen door of 2 keuze rondjes met de namen ....of moet dit anders en misschien simpeller?

Probeer mij eens wakker te schudden!!!!!

Groeten Schrale

Hoi Schrale,

Data -> Valideren

Op het tabblad instellingen kies je
Toestaan: Lijst

Vervolgens de bron kiezen waar je de namen zet, bijvoorbeeld A2:A3, waarbij in A2 en A3 de namen staan.

Jeroen

keuzevak

Hallo,Jzeedijk,

Bedankt voor reaktie maar was er in middels uit gekomen. en de volgende vraag is kan ik aangeven als ik valideren in bv cel a1 doe dat hij dit in een andere cel weer geeft?

Groeten mart

Hoi Schrale,

Ook dat kan wel maar dan moet je een listbox in Excel zetten. Heb je geen of weinig ervaring met Excel, begin daar dan maar niet aan.

De onderstaande code doet wel wat jij wilt:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
If Not IsEmpty(Range("A1")) Then Range("F52") = Range("A1"): Range("A1").ClearContents
End If
End Sub

Zet deze in de programmacode van het werkblad (rechter muisknop klikken op het tabblad, programmacode weergeven kiezen). Schrik niet van het nieuwe venster dat zichtbaar wordt.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan