• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzeveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenmars

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
75
Beste hulp,

Ik heb een probleem. Ik heb 4 lijsten met data. Nu wil ik in een vakje uit een gevalideerde lijst kunnen kiezen om de eerste keus te maken. (dat is geen probleem). Alleen nu wil ik graag dat ik vervolgens uit een lijst kan kiezen dat ALLEEN betrekking heeft op de eerste keus. Dus als ik bij de eerste lijst auto kies, wil ik in de volgende gevalideerde lijst alleen automerken zien. En de lijst daarna als ik voor Honda kies, wil ik alleen nog maar auto's zien van het merk honda. Hoe kan ik zo'n bestand het beste opstellen? De handicap is dat in mijn bestand af en toe een (auto) heb die onder 2 merken voor moet komen als keus.

Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,

Maarten
 
Beste hulp,

Ik heb een probleem. Ik heb 4 lijsten met data. Nu wil ik in een vakje uit een gevalideerde lijst kunnen kiezen om de eerste keus te maken. (dat is geen probleem). Alleen nu wil ik graag dat ik vervolgens uit een lijst kan kiezen dat ALLEEN betrekking heeft op de eerste keus. Dus als ik bij de eerste lijst auto kies, wil ik in de volgende gevalideerde lijst alleen automerken zien. En de lijst daarna als ik voor Honda kies, wil ik alleen nog maar auto's zien van het merk honda. Hoe kan ik zo'n bestand het beste opstellen? De handicap is dat in mijn bestand af en toe een (auto) heb die onder 2 merken voor moet komen als keus.

Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,

Maarten

In bijgevoegd bestand zit in de cellen H1 en H2 een datavalidatielijst.
In de datavalidatielijst van H1 staan de automerken.
In de datavalidatielijst van H2 staan de types.

De automerken en types staan op dezelfde pagina maar dat hoeft niet.
Sterker nog, als je de cel en/of code kopieert naar een ander werkblad dan werkt het daar ook.
De datavalidatie is zo gemaakt dat de merken en types kunnen worden toegevoegd zonder dat de code moet worden aangepast.
LET OP: je moet als je een ander merk toevoegt nog wel de lijst van types voor dat merk benoemen.
Dus stel dat je het merk Volvo toevoegt in de A-kolom, dan staat deze automatisch in de lijst van H1. Echter de types voor de Volvo moet je nog wel toevoegen zodat je daar later een keuze uit kan maken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Merk en type.xls
    13,5 KB · Weergaven: 50
Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Maarten. Ik wil nadat uit een eerste gevalideerde lijst een keuze is gemaakt, uit een andere lijst kunnen kiezen die alleen betrekking heeft op de eerste keuze. Alleen wil ik graag in een derde lijst uit andere dingen kunnen kiezen, maar die wel betrekking hebben op de keuze uit de eerste lijst.

Een simpel voorbeeld:

Ik heb eerst de keuze uit een vlees-,vis-, of vegetarisch menu, daarna, als ik bijvoorbeeld voor het vleesmenu heb gekozen, kan ik binnen het vleesmenu kiezen tussen varkensvlees, rundvlees en lamsvlees. In een cel daarnaast wil ik ook nog kunnen kiezen tussen drie sauzen (die dus betrekking hebben op mijn menukeuze (vlees, vis of vegetarisch) en niet op de keuze van het type vlees)

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, anders wil ik dit nog wel verder uitleggen.

alvast vriendelijk bedankt,

Peter
 
Ik heb het zelf voor elkaar gekregen met behulp van deze oplossingen en gepruts van mezelf. Ik heb precies wat jij wilt op mijn werk liggen. Als je mij je e-mail even doet, zal ik je het bestand mailen. Heb het bestand liever niet op internet staan als je me begrijpt.

Groeten,
Maarten

Maartenmars@hotmail.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan