keuzevinkje direct aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedenavond,

Ik post even een formulier als bijlage, waarmee ik niet verder kom.

Ik wil het formulier graag zo ingesteld hebben, dat wanneer ik hem open, het vinkje (!) van rijbewijs op -1 staat (dus al aangevinkt). Ik heb de waarde van het keuzerondje zelf al goed staan en als ik een paar keer heen en weer klik op ja en nee: dan gaat het vinkje vanzelf wel aan... maar ik moet alleen nog realiseren dat wanneer die opent, het vakje direct al aangevinkt is. Maar ik doe iets nog niet goed en ik kom er zelf nog niet achter wat....

Wanneer ik de eerste keer op het keuzerondje Ja klik voor 'Aanname' dan werkt die ook nog niet helemaal jovel volgens mij :confused:, maar dat is het minste probleem nog.

Ik hoop dat jullie zien, wat ik even niet zie ;)

Bijlagen

Het probleem was denk ik voor jou dat jij zocht in de tabel maar het vinkje had je er apart ingezet en zul je dan ook apart moeten instellen.

Groetjes,
Ronald

Bijlagen

Ik heb je voorbeeldje een beetje aangepast, en er een keuze-optie opgezet, die geheel zonder één letter VBA precies doet wat je wilt
De werkwijze is opmerkelijk simpel, als je weet hoe het moet ;)
Je maakt, om te beginnen, een Groepsvak aan. Vervolgens loop je de Wizard door, en typ je de opties Ja en Nee in. De optie Ja geef je de waarde -1 (tis tenslotte een Ja/Nee veld), je stelt de standaardwaarde in op Ja, en slaat het vervolgens op in het veld Rijbewijs.
En dat is het! Hoef je nooit meer voor te programmeren ;)

Bijlagen

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Het goede nieuws is dat beide reacties waardevol waren voor mij:

Dankzij Ronald weet ik nu eindelijk waar het fout ging en moest ik inderdaad nog de standaardwaarde instellen in de tabel zelf van het selectievinkje. Bedankt!

Daarnaast heb ik het advies van Octafish opgevolgd en de hele brij aan code vervangen door het groepsvak. Dat verminderd de kans op fouten ook aanzienlijk!

Nogmaals érg bedankt: weer wat opgelost en geleerd!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan