keuzewaarde in keuzelijst van formulier in query verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamster1986

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Beste Mensen,

Ik ben echt een pro-amateur op access gebied.
Ik wil graag weten hoe ik in een query, een keuze verwerk die in een keuzelijst is gemaakt in een formulier.
Ik heb een formulier gemaakt met daarin verschillende kleuren die men kan kiezen.
Als men dat aanklikt heb ik een knop hebben waar een query wordt uitgevoerd, zodat men meerdere gegevens bij die kleur krijgt te zien.

Ik weet alleen niet hoe je aangeeft dat hij de waarde op moet zoeken die is gekozen in de keuzelijst.

Bedankt alvast,
Groeten, Theo

Als ik het goed begrijp, dan wil je de query starten met een criteria die je hebt geselecteerd in de keuzelijst van een formulier. Klopt dat? Verwijs dan in de query bij de criteria van het veld naar:

Forms!NaamVanJeFormulier!NaamVanJeKeuzelijst

Klopt precies wat je zegt,bedankt!

Maar als ik dat nou invul zoals hieronder:

SELECT Lampen.LEDkleurcode
FROM Lampen
WHERE Forms!Lampen!Keuzelijst1;

Daar kies ik bijvoorbeeld oranje en dan geeft hij gewoon alle kleuren aan waar alle lampen in staan, ik wil alleen bijvoorbeeld de oranje kleur, als ik oranje aanklik in keuzelijst1.

Hoe dat te doen, want ander moet je zeggen = oranje, maar ik wil dat de query de keuze kiest zonder parameterwaarde.

Probeer het eens met onderstaande code:

Code:
SELECT Lampen.LEDkleurcode
FROM Lampen
WHERE (((Lampen.LEDkleurcode)=[Forms]![Lampen]![Keuzelijst1]));

TOP!, ik denk dat ie nu goed functioneert!

Het is niet zo makkelijk, om zo iets makkelijks te vinden op internet ;)

Dank u!

Groeten,
Theo

Graag gedaan. Zet de status van de vraag (rechtsonderaan) nog even op "Vraag opgelost".

Ik heb nog een vraag charles en andere mensen natuurlijk,

Als ik nu een query heb voor de kleur en ook nog eentje voor het type, dat wil zeggen 2 query's die ik simpel open met een macro, dan geeft hij 2 tabellen.
Ik wil dat eigenlijk in 1 tabel waardoor ik dus die keuzen heb gefilterd gekregen.

Het uiteindelijke doel is namelijk een lijst van alle beschikbare lampen in een rapport, wat ik via een query uit moett voeren. Ik laat men dat invullen met een formulier, en zorg ervoor dat daar query's achter hangen die alle gegevens uitfilteren. Ik moet dan dus query's maken per keuzelijst, die query 's aan elkaar koppelen, en die gekoppelde query's in een rapport een lijst laten creeeren.
Maar als je een antworod kunt geven op dat eerste is dat al genoeg!:)

Groeten,
Theo

Bedoel je in 1 query op verschillende velden een criteria instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan