• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzlijst excel office 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

laura89

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Hoi,

ik heb een vraagje over excel. Heb al wel een paar topics gevonden maar snap de uitleg niet goed.

Ik wil graag een keuzelijst maken in excel van klantnamen, waar ik de naam in kan beginnen typen en dat die dan automatisch verder aanvuld bv. SA...rah

Het is eigenlijk ook de bedoeling dat alle klantnamen gelinkt zijn aan hun klantnummer en dat je dus of de nummer kan intypen en dan de klantnaam er bijkomt of dat je de klantnaam kan beginnen typen.

Kan iemand mij helpen?

grtjs

namen weergeven op basis van letters (validatie)

voor het 1e deel van je vraag kijk eens hier.

de overige gegevens kunnen (b.v.) met vertikaal zoeken erbij worden gezocht.

Hoi Oeldere,

alvast bedankt maar die topic had ik eens gevonden en ik weet niet wat ik verkeerd doe.
Als ik iets intyp, en dan op het driekhoekje ga staan, lukt mij dat niet, want dan krijg ik een foutmelding...
Ik denk dat het iets te maken heeft met die formule die ik bij "bron" moet invullen, maar begrijp niets van die formule in de andere topic...

Kan je mij verder helpen aub?

Grts

dan begint het met het plaatsen van een voorbeeldbestandje ontdaan van gevoelige info.

dan kunnen we ook zien wat er fout gaat.

Oeldere,

ook dit lukt mij niet. Ik heb een excel bestandje in een gecomprimeerde map gezet, maar het blijft te groot, alhoewel er maar een paar namen in staan. Hoe kan ik dit oplossen?

Grtjs

of

strip voor het plaatsen van het bestand alle niet gebruikte tabbladen.

opmaak of plaatjes kunnen het bestand ook groot maken.

of

zippen of rarren van het bestand.

of

een combinatie van beiden;)

Hoi,
heb het in een gecomprimeerde map gezet maar als ik die upload krijg ik een foutmelding van de website...

Zou je mss stap voor stap eens kunnen zeggen wat ik moet doen?
En hoe moet ik zippen?

Sorry ken dat niet.

Mvg

Laatst bewerkt:
uitleg uploaden bestanden

beheer bijlagen

toevoegen => selecteer bestanden =>

kies je bestand op de PC

klik op openen

kies uploaden bestanden

je ziet dan links onderaan je bestand in de bijlagen staan.

sluit af met het rode kruisje.

je bijlagen staan nu onder de invoertekst.

scroll met de schuifbalk naar onderen en je ziet je bestanden staan.

vervolgens kies je voor reacties plaatsen en je bestand wordt als bijlage geplaatst.

P.s. geef altijd even aan welke foutmelding je krijgt, dan kunnen de forumleden ook gerichter antwoord geven.

Hoi,

als ik mijn bestand upload komt er een rood uitroepteken naast, als ik daar op ga staan, komt er op "upload failed".
Mijn bestand is 8,25 kb groot, dus niet te groot.

Kan ik het u niet gewoon mailen?

Mvg

anders mail het maar als prive bericht, dan zet ik het volgende week wel op het forum.

Oeldere,

ook dit kan ik niet; krijg volgend bericht: Alleen verenigingsleden en donateurs kunnen privé-berichten sturen.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan