key sleutel niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerspie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
hallo,

ik heb zopas een nieuwe laptop aangekocht met windows7.
Dit werkt prima.
M'n vorige laptop zou m'n nicht nu overkopen. In september gaat die laptop 3 jaar oud zijn en hij is al wat trager.
Dus had ik zoveel mogelijk persoonlijke gegevens verwijdert van de harde schijven. En toen kreeg ik het idee om hem te formatteren.... dus de harde schijf D had ik geformatteerd, de C: nog niet. ik had zo'n upgrade cd erbij dus kdacht dat dat geen probleem ging zijn om vista er opnieuw op te zetten. Maar... de sleutel hangt vanonder aan de laptop, en met de jaren is dat dus onleesbaar geworden door de wrijving als da spel op m'n billen stond. Kan ik die code ergens opnieuw aanvragen? Bvb als je je toen voor de eerste keer moest aanmelden en de key sleutel intikken, mss komt dat dan in hun systeem dat die bepaalde pc met die key sleutel werkt, en dat ik da via mail of zo kan opvragen? of is dat ergens op de harde schijf te vinden? Ik heb de C: nog niet gewist dus mss staat dat ergens erop?
Aangezien ik hem voor een klein prijsje zou verkopen aan m'n nicht heeft het geen zin om een nieuw windows systeem te kopen omdat me dat meer gaat kosten dan da ik ga krijgen ervoor...
het gaat om een Acer aspire 9413ZWSMI waar er dus vista op stond. 2harde schijven, totaal 120 GB 2GB RAMgeheugen
Ik dacht dat XP mss goedkoper ging zijn omdat et al een ouder programma is maar blijkbaar verkopen ze dit niet meer.

dank u voor de snelle reactie. Dus dat ding downloaden en dan afprinten. Dan zowel de C als de C formatteren? Wat gebeurd er als ik dan opnieuw opstart? want dan staat er op beide harde schijven niks meer. En die upgrade cd dient enkel maar om te upgraden en niet om te installeren zeker?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl, Gerspie !

Belarc downloaden en installeren.
Het resultaat zal in een page van je browser geopend worden.
Die kun je eenvoudig printen (meerde velletjes).

Daarna cd-rom in de lade stoppen en de pc herstarten.
Laten booten op de cd-rom, en de wizzard volgen.
verstandig is, om bij doorgeven / verkopen van je pc, de hdd inderdaad te formatteren.
Dan weet je zeker dat al je gegevens weg zijn.

Welkom op Helpmij.nl, Gerspie !

mss een domme vraag maar wat is booten... en ik mag dus zonder probleem die upgrade cd gebruiken é?
ja, van zo'n dingen heb ik niet veel verstand :)

net gegoogled en booten is blijkbaar de pc opstarten, dus dat zal wel lukken. Maar mag ik beide harde schijven samen formatteren of één voor één?
en als ik vista er opnieuw op zet, moet dat op beide harde schijven of is het goed als 't op één harde schijf en, en de D bvb gebruiken om enkel maar foto's op te slaan?

Volgens mij is dat nog niet helemaal zo simpel als je het doet overkomen Paul.

Zulke laptops worden namelijk met een OEM key geinstalleerd en die OEM key verschilt van de key die aan de onderkant op de sticker is opgeplakt. Herinstalleren met die OEM key gaat dus niet lukken. Tenzij je een ABR tool gebruikt zoals deze http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restore waarmee je de OEM key kan backuppen en terugzetten!

dus die sleutel dat ik gebruikt heb gisteren was een verkeerde? Hij heeft nochtans geen foutmelding ingegeven toen ik die sleutel intypte. Moet ik nu alle twee die harde schijven samen formatteren? en dan op beide weer vista zetten of is op ene genoeg want dat neemt nogal wat plaats in.

@superintendent:
Daarom heb ik ook de nu gebruikte key laten kopieren middels BElarc.
En niet de key aan de onderkant van de laptop.

met dit programma heb ik net dezelfde sleutel gevonden als met belarc, nu even alles formatteren en een poging doen om alles er terug op te krijgen :)

de laptop is bezig windows te installeren. Ik moest de taal kiezen maar ik kon enkel maar engels kiezen? alhoewel is wel Dutch en zo kon kiezen voor het toetsenbord en zo. Dus voorlopig gebeurd de installatie in het engels... De versie die erop zat was nochtans in het nederlands? of is enkel de installatie in het engels en eenmaal het geinstalleerd is zal het mss in het nederlands zijn?

@gerspie,

Ik heb alle quotes verwijderd.
Wil je reageren zonder te quoten graag !!

T

Staat in de regels dat onnodig quoten niet welkom is en buiten dat om, waarom zou je alles quoten?
Totaal overbodig......

ik heb windows vista opnieuw in het nederlands kunnen installeren. maar er komt op dat het maar 3 dagen geldig is... heb nochtans met jullie programma's die key gezocht. als ik die key ingeef staat er dat hij al in gebruik is?

Je moet de key ook niet opnieuw ingeven, dan gaat ie zelf contact zoeken met Microsoft (stond ook op die url van me ;)). Microsoft denkt dat jouw key al in gebruik is, omdat je oude versie was geactiveerd en niet gedeactiveerd. Met de bestanden die aangemaakt werden door het programmaatje van die url die ik je gaf, kun je het zonder in te toetsen gelijk terugzetten en zoekt ie ook geen contact met de servers.

@Paul dit was wat ik bedoelde met dat je niets aan die key alleen hebt door hem uit te lezen met Belarc :)

Laatst bewerkt:
dus als hij vraagt naar de sleutel moest ik niets invullen? ik begrijp er niks meer van? hoe moet ik hem dan deactiveren zodat hij denkt dat hij niet in gebruik is en dat ik hem dan terug kan activeren?

merci superintendent. kzal dat vanavond eens lezen want kzie dat het in 't engels is dus kzal dat nog even moeten vertalen :) en ben nu nog druk aan 't werk en heb die andere laptop niet bij me :)

Wat werkt er precies niet aan? Er kan in principe niet zoveel fout gaan aan het gebruik van die ABR-tool, dus waar loop je precies vast en welke van de doorgelopen stappen werkten wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan