key windows vista home premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo mensen,
Ik heb hier een originele versie van home premium liggen, echter van de box is de stikker met key eraf. En ik kan hem niet weer vinden.
Kan ik nog op een of andere manier de key op de cd terug vinden?

Die sticker plakt normaal op de kast als je deze bij je pc gekregen hebt als oem-versie.

Ja
Er zit een cd key van windows xp home op de kast.
Computer is nl voor een ander en die wou er home op.
Maar bij in de doos zit dus een originele versie van vista
Op de pc is home geinstalleerd.

Key staat niet op de DVD.
De DVD heeft namelijk alle versies van xp inzich.
De key bepaald wat er geinstalleerd word.
Dus even naar de winkel waar de DVD wegkomt en key ophalen.

Die 250€ (weet niet hoeveel het is) betaal je dus voor de key en niet voor de DVD, de dvd zelfs is eigenlijk waardeloos, key is het belangrijkste en dat merk je nu wel denk ik:confused:

Zou ik niet weten.??

Dan gaan we wel ff googlen ;) :D
Op de box staat btw 109 euro incl.

Dan gaan we wel ff googlen ;) :D

Ik mag hopen niet naar een illegale key? Dat zou op zijn zachts achterlijk zijn. Je betaald 109Euro om vervolgens alsnog een illegaal besturings systeem te hebben?

Je weet ook de nadelen van een niet legaal OS?

Je hebt toch wel aan de binnenzijde van de box gekeken want daar zit de sticker....

nope niet aan de binnenkant.
@robert: Ik heb de rekening bekeken en xp home is geinstalleerd en betaald.
Ze gooien dus gewoon standaard de vista dvd bij in de doos en dus staat die 109 euro niet op de rekening.
En wat zijn de nadelen van een niet legaal OS?

Hoi !

Als je Vista zonder key installeert kun je er 30 dagen van genieten, evt. te verlengen met 2 x 30 dagen.

Daarna: alleen nog veilige modus, of een uurtje werken.

Met ongeldige key kun je niets beginnen.

Maar ehh.....just google op Vista activeren.

Greetz,

Harry.

Kan zijn dat ik totaal naast de bal trap hoor :o, maar kan het zijn dat het een upgrade van vista is (XP naar Vista). Mijn gedacht is dus dat een upgrade geen key heeft maar de legimentatie gebruikt van xp die al op die pc staat? Wieet dus niet of het zo werkt want ik heb geen upgrade dvd

Hoi !

Nee, zo werkt het echt niet !

Bij Vista bepaalt de key die je gebruikt de versie, zoals @puppie terecht opmerkte !

Het is wel zo, dat na een upgrade je legale XP-key NIET meer geldig is !

Daarom adviseer ik m'n klanten meestal dual-boot, zodat ze rustig kunnen wennen aan Vista en evt. zich nog kunnen bedenken.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan