Keyboard laptop stopt met werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvanloo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Berichten
25
Ik heb sinds net een groot probleem met mijn laptop keyboard, hij stop er af en toe mee.

Ik ga gewoon door met typen en alles wat ik ingetypt word over een paar seconden laten zien op mijn scherm. Dus het contact met het moederbord is niets mis mee. Hoe kan ik dit als beste oplossen.

Groetjes,

Tim van loo.
 
Klinkt alsof je laptop gewoon heel traag werkt. Is je laptop virusvrij? Draaien er andere zaken op de achtergrond? Laptop al eens opgeschoond?
 
Daar ligt het 100% niet aan, het is een nieuwe laptop met een I-7 processor erin. Het heeft het altijd goed gedaan en was stabiel. Virusvrij, Ik neem aan van wel. Maar kan het niet zeker weten.

Noteer dat het scherm erbij hard aan en uit flikkert.

Ik hoop niet dat dit de GPU is die aan het sterven is.

Laptop zou misschien 5 maanden geleden zijn ge-herinstalleert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn bij de herinstallatie ook de drivers geïnstalleerd?
 
Hallo Kipje, ik heb mijn ICT opleiding net afgemaakt dus de standaard vragen zijn overbodig. :p

Alles is goed geinstalleerd en het startte voor de herinstallatie al.
 
Waarom ga je niet gewoon voor de garantie als je scherm ook nog eens flikkert?
 
Omdat ik mijn laptop heel erg hard nodig heb, dus eerst troubleshoot, wat volgens mij een goed iets is om te doen.
Al helemaal als ik geen leen toestel kan krijgen.

Jullie hebben dus niets erop aan te merken?

Ik heb even met mijn broer gesproken, ik ga eerst even een clean-install doen, eerst een DDU erover heen halen en opnieuw de Display driver te installeren, als dat het fixed dan is het in orde. Als dat niet werkt zet ik hem eerst terug naar fabriekstand.
 
Ow, ik dacht dat iemand met een ict-opleiding die dingen allemaal al geprobeerd zou hebben aangezien dat allemaal open deuren zijn. ....
 
Dat is het hem nou net, dat heb ik al gedaan. En het probleem lost zichzelf op, dit is wat ik her vreemdste vind. Het probleem verdwijnt en komt sporadisch weer terug.
Ik dacht dus dat ik het had opgelost, maar het kwam gisteren weer terug. Dus ik dacht, laat ik even Helpmij.nl proberen aangezien ik hier eerder opgeholpen ben. ^^

Maar dat maakt niet uit, ik zou vanavond terug zijn en zal de uitslagen van de DDU hierop zetten, met DDU bedoel ik dan display driver uninstaller.

Groetjes,

Tim van loo.

PS: Tot vanavond ^^
 
Voelt de laptop voor de rest niet sloom aan o.i.d.? Zijn de temperaturen allemaal in orde?
 
Laptop is zo snel als hij was toen ik hem kocht, niets mis mee.
Temperaturen zijn ok voor een laptop. Tijdens stress 70 tot 80C.
 
Hallo Kipje, ik heb mijn ICT opleiding net afgemaakt dus de standaard vragen zijn overbodig.
Dat moeten wij ruiken.
Daar ligt het 100% niet aan, het is een nieuwe laptop met een I-7 processor erin
Laptop zou misschien 5 maanden geleden zijn ge-herinstalleert
Dat rijmt niet met elkaar (nieuwe laptop).
Hebben ze je op de ICT opleiding niet geleerd dat je nooit iets voor 100% moet aannemen?
Mogelijke oorzaak e/o oplossing: De beeldschermkabel fit niet goed op het moederbord of de kabel heeft niet genoeg speling of wordt afgekneld bij openklappen laptop (door e.o.a. oorzaak).
Dit kun je controleren door de achterkant v.h. beeldscherm en het bedieningspaneel incl. het toetsenbord los te maken.
Als het probleem zich weer voordoet verander dan eens de stand van het beeldscherm (naar achteren en naar voor) en kijk of dat mogelijk een gunstig effect heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan