Keyboard programma waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dender

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
hallo,

Ik heb een keyboard aangesloten,maar ik kan nergens een goed programma vinden waarbij je keyboard kunt spelen.
Ik zoek een programma waarmee je een heleboel geluiden kunt afspelen via je keyboard.
o.a. piano,drum en misschien geluiden zoals vogels etc.
Dus NIET een programma om op je toetsenbord te kunnen spelen.

Zelf heb ik niks kunnen vinden.
Weet iemand misschien een gratis programmaatje dat ik kan downloaden?

Alvast bedankt.

Denise

Zit er geen software bij dat keyboard? Wat is het merk ervan?

En daar kan ik ook niets over terug vinden wat iets softwarematigs oplevert :(

Laten we hopen dat er op deze Paasochtend mensen met kennis van dat soort zaken voor de computer zitten :)

Hmm...
Je ebdoelt dus nieuwe geluiden toevoegen? :D
Probeer eens de bestanden van bijv. Fruity Loops Studios ;)

Roll'd,
Cas

Hmm...
Je ebdoelt dus nieuwe geluiden toevoegen? :D
Probeer eens de bestanden van bijv. Fruity Loops Studios ;)
Roll'd,
Cas

Nee ik wil gewoon muziek kunnen spelen op mijn keyboard.
Fruity loops heb ik inderdaad oook al geprobeert maar kan je niet spelen maar gewoon mixen maken.

Even een vraag vooraf, je geluidskaart heeft toch hoop ik wel een MIDI-In Poot? Anders hoor je helemaal niets uit je keyboard.

Elke keyboard of synthezier wordt afgeleverd met een aantal basis soundbanks. Gebruik je op je keyboard dan een bepaalde knop of hendel, dan wordt de bijbehorende soundbank aangesproken. Heb je alle mogelijkheden van je keyboard wel al goed bekeken?

Nu kun in plaats van die basis soundbanks ook andere downloaden en in je keyboard installeren. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar lees deze site eens goed.

Even een vraag vooraf, je geluidskaart heeft toch hoop ik wel een MIDI-In Poot? Anders hoor je helemaal niets uit je keyboard.

Elke keyboard of synthezier wordt afgeleverd met een aantal basis soundbanks. Gebruik je op je keyboard dan een bepaalde knop of hendel, dan wordt de bijbehorende soundbank aangesproken. Heb je alle mogelijkheden van je keyboard wel al goed bekeken?

Nu kun in plaats van die basis soundbanks ook andere downloaden en in je keyboard installeren. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar lees deze site eens goed.

Eerlijk gezegt is het een best oud keyboard die ik gewoon weer uit de kast heb gehaald.
maar er zitten wel een paar knoppen op,maar echt geen enkele voor basic sounds.

Belangrijker is wat voor geluidskaart je hebt. Als je PC een zogenaamde onboard geluidskaart heeft (een op het moederbord geintegreerde soundchip) bijvoorbeeld Realtek HD Audio, dan heb je geen MIDI-ingang en dus hoor je geen geluiden uit je keyboard.
Als dat bij jou het geval is, download en installeer dan MIDI Yoke Na de herstart van je PC heb je voortaan meerdere MIDI-ingangen en kun je MIDI horen, dus ook je keyboard.

Belangrijker is wat voor geluidskaart je hebt. Als je PC een zogenaamde onboard geluidskaart heeft (een op het moederbord geintegreerde soundchip) bijvoorbeeld Realtek HD Audio, dan heb je geen MIDI-ingang en dus hoor je geen geluiden uit je keyboard.
Als dat bij jou het geval is, download en installeer dan MIDI Yoke Na de herstart van je PC heb je voortaan meerdere MIDI-ingangen en kun je MIDI horen, dus ook je keyboard.

Dat zal ik dan maar even proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan