keyboardblocker

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidobothmer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
dag mensen.

Wellicht weet iemand een antwoord op deze vraag.
Een vriendin van mij heeft al een hele periode last van een stalker.
Op de een of andere manier weet hij steeds achter haar Hotmail wachtwoord te komen.
Ik denk ook dat hij alles kan meelezen.

Nu weet ik dat er programma's zijn die je kunt gebruiken om iemand zijn toetsaanslagen te kunnen zien. Weet iemand ook een programma om dit tegen te gaan. Liefs een simpel iets want ze is niet echt een pc kenner.

Of kan het ook iets anders zijn.....

Graag vele reactie.

Gr Guido

Laat haar eens haar hotmail wachtwoord veranderen met Beeldtoetsenbord, en nergens laten opslaan, ook niet in MSN.
Daarna ook het nieuwe wachtwoord altijd uitsluitend inkloppen met Beeldtoetsenbord.
Dat is klikken i.p.v. typen, dus wellicht voor een keylogger programma te moeilijk.

Te bereiken onder: Bureauaccesoires -> Toegankelijkheid -> Beeldtoetsenbord.

Succes, ik ben benieuwd of dat haar helpt.

Tijs.

enneeeh.... even onder stug regime de firewall en virusscanner afstellen kan ook geen kwaad....

wie heeft er nog meer toegang tot die pc? Als er meer mensen op die pc zitten, lijkt he tme ook verstandig om verschillende gebruikers-accounts aan te maken.

re:

Bedankt alvast voor de reactie's

Ik denk dat ze de pc alleen gebruikt dus daar zal het niet zo snel aan liggen.
Maar goed een goede blik naar de firewal kan geen kwaad en of gebruikersgroepen.
v.w.b het wachtwoord veranderen via het beeldscherm heeft denk ik weinig zien als men hem daarna weer de toetsaanslagen zien. Want ik denk dat juist daar het probleem ligt.

Maar we gaan het proberen en alsvast heel erg bedankt.

Gr Guido

Hoi !

Tja, MSN-wachtwoorden zijn eenvoudig te kraken met een illegaal tooltje.

Zeker omdat de meeste zo eenvoudig zijn !

Schijnt 'n hobby te zijn onder de schoolgaande jeugd tegenwoordig.

Er is geen keylogger voor nodig.

Gewoon 'n nieuw adres aanmaken en niet overal rondstrooien helpt het beste.

Greetz,

Harry.

als het met werk een wlan is .
dan zou ik dat maar eens dicht spijkeren .
het kan je buurjongen zijn :shocked:

Maar, een keyloggertje is ook zo geinstalleerd.
Veel anti-spywareprogramma's detecteren keyloggers voor een deel maar het gratis programmaatje KL-Detector is er het best in!

Start het programmaatje en doe wat er wordt gevraagd, typ op internet ( geen persoonlijke gegevens maar bijv. een onzin-gebruikersnaam en wachtwoord ), wat in Word enz. en dan na 5 minuten ongeveer ga je naar KL-Detector en dan wordt er aangeveven of er een een keylogger is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan