Hoi! Ik ben een simpel space invaders spelletje aan het maken. Nu heb ik een aantal objecten die moeten gaan bewegen (aliens, ruimteschip, raketten) dit zijn allemaal verschillende klasses. Omdat ze bepaalde eigenschappen hetzelfde hebben, heb ik een superklass "bewegendedelen" gemaakt.
Nu wil ik vanuit mijn main dmv een "keydown event" mijn ruimteschip gaan bewegen.
Hier is de code van die method:
De "beweeglinks" en "beweegrechts" methoden komen uit mijn Ruimteschip.class
Hoe zorg ik er nu voor dat in de keydown method deze beweegmethods aangeroepen worden? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Nu wil ik vanuit mijn main dmv een "keydown event" mijn ruimteschip gaan bewegen.
Hier is de code van die method:
Code:
//pijltjes toetsen indrukken om te bewegen en spatie om te schieten
public boolean keyDown(Event e, int key)
{
if(key == Event.LEFT) naarLinks = true; //ruimteschip.beweegLinks();
if(key == Event.RIGHT) naarRechts = true; //ruimteschip.beweegRechts();
if (key == 32)
{
//ruimteschip.schietRaket();
//if raket.getPosition == alien.getPosition (score + 1)
}
return true;
}
De "beweeglinks" en "beweegrechts" methoden komen uit mijn Ruimteschip.class
Hoe zorg ik er nu voor dat in de keydown method deze beweegmethods aangeroepen worden? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst bewerkt: