KeyDown

Status
Niet open voor verdere reacties.

danibo1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2014
Ik ben juist begonnen met Visual basic en VBA. Ik wil een soort TV-quiz maken vanuit een PowerPoint-presentatie, maar zou dus zonder zichtbare knoppen willen werken. In visual basic werk mijn scorebordje met een keydown event, maar in VBA lukt dit mij niet en heb is eens gezocht maar met de antwoorden van Microsoft zelf en ander Fora werkt het nog niet. Iemand een idee?

Dit in VB

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles MyBase.KeyDown
If e.KeyValue = Keys.A Then
s1 += 100
Label1.Text = s1
End If

Hierin is s1 de totale score.

En in VBA

Private Sub Text1_KeyDown(KeyCode As Integer, _
Shift As Integer)
If KeyCode = vbKeyA Then
s1 = s1+100
Label1.Text= s1
End if
End Sub

Alvast bedankt

Je Sub declaratie is niet goed. Probeer deze eens:

Code:
Private Sub Text1_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    If KeyCode = vbKeyA Then
        s1 = s1+100
        Label1.Text= s1
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik heb dit (edmoor) geprobeerd maar het geeft nog altijd geen enkele verandering in het label. Als je op die slide zit moet je toch enkel op, in dit geval, A drukken?

De code is goed dus dan moet er wat anders aan de hand zijn. Heeft de Textbox1 wel focus? Welke VBA gebruik je? Powerpoint denk ik? Plaats anders eens een voorbeeld document.

Edit:
Net even getest in Powerpoint en daar werkt het goed.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen textbox is dit nodig? Heb dus ook geen focus.
Ik gebruik VBA 2010. En office 2007.
Quizje.jpg

Ok. Ik dacht dat het om een userform in Powerpoint ging. Volgens mij ondersteund Powerpoint op presentation level geen key trapping.

Ik gebruik VBA 2010. En office 2007.
Dát lijkt mij stug.... Ofwel gebruik je Office 2007 met zijn eigen VBA, ofwel gebruik je Office 2010. En ook die heeft zijn eigen VBA. Sowieso is het héél onverstandig om de VBA van 2010 te gebruiken in 2007. Andersom zou desnoods nog beter kunnen, maar uiteraard ook niet aan te bevelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan