• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

KG per code optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djego

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2012
Berichten
20
Hallo,
ik ben al een tijdje de ingezonden vragen aan het doornemen , maar kan geen passende oplossing vinden.
Vandaar dat ik het toch waag om mijn probleem aan te kaarten (mogelijk staat het antwoord toch al ergens, dan mijn excuses:confused:)
Ik wil van een code de bijbehorende kg in een kolom plaatsen waar die code ook weer in voorkomt.
Ik hoop dat de bijlage voldoende duidelijkheid schept.
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • forum_vraag_kg.xls
    15 KB · Weergaven: 33
Met een draaitabel kom ik tot deze oplossing.

Zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • forum_vraag_kg djego (oeldere).xls
    26 KB · Weergaven: 34
B
Hallo Oeldere,
ik verwacht dat ik hier zeker mee uit de voeten kan.
TOP!!! BEDANKT voor de snelle reactie
 
Hoi,

Allereerst een vraag, is je bestand van intranet ook excel en heeft dit steeds de zelfde naam?
-De toevoeging KG in kolom D is niet echt handig maar zoals Oeldere het heeft opgelost kom je er ook wel.
-ook is je "artikel nummer" in kolom O niet 100% gelijk aan je intranet bestand.... in kolom O gebruik je een punt in kolom C is het een komma.

Een draaitabel kan, maar je zou ook de volgende formule kunnen gebruiken.
Code:
=SOM.ALS(C5:E16;O12;E5:E16)

door middel van een macro zou je het hele proces in enkele seconden kunnen uitvoeren.
dus indien mogelijk en een excel bestand van intranet bestand ophalen, kolom E toevoegen met de formule =SUBSTITUEREN(D..;" kg";"")*1
en het ververse van je gegevens in kolom K.

Moet zelf wekelijks ook iets in deze richting gebruiken en met de macro spaar ik een hele hoop tijd uit. indien bovenstaande je iets lijkt kan ik mijn bestand wel iets aanpassen en posten.
 
Hallo Eric,

ik kopieer het zo van intranet en heb geen idee of dit dan excel is. De door jou genoemde KG in kolom D, staan er altijd bij.
Mocht het je niet teveel tijd kosten, zou ik ook graag jou oplossing willen zien, ik leer er weer een hoop van.
Alvast bedankt!
 
ok maakt verder niet uit of je het zo kopieert, pakken we het gewoon vandaar af op..
ik ga even kijken of ik vandaag of morgen even kans zie om wat te maken voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan