• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kiezen uit keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Wanneer ik in een blad onder elkaar verschillende dingen invoer dan kan ik wanneer al enkele dingen ingevuld zijn met de rechter muistoets kiezen voor de optie, uit vervolgkeuzelijst kiezen en komt er een keuzelijst van de boven deze cel ingevulde gegevens. Wanneer ik echter een cel naar beneden oversla en dus deze actie uitvoer onder de gegevens maar met 1 regel open dan komt alleen de lege cel voor. hoe komt dit of staat er bij mij iets verkeerd ingesteld.

Hopelijk kan iemand mij adviseren wat te doen.

Ik neem aan dat je excel 2003 gebruikt. De oplossing is door gewoon alle cellen die je in de lijst wil hebben te selecteren. Voer je de selectie niet uit, dan probeert excel een gok te maken wat je bedoelt.

Hallo Snabbi,

alvast bedankt voor je reactie. Ja ik gebruik Office 2003, maar ik snap niet goed wat je bedoeld met selecteren. Nu selecteer ik niets en geeft hij aan wat er boven de actieve cel in de kolom staat. Hoe moet ik dan zo,n selectie maken en zorgen dat hij die ziet als keuzelijst.

Hopelijk kun je me dit ook nog uitleggen.

Hallo allemaal,

ik krijg geen reactie op mijn vraag, komt dit door de vakantie of heb ik een te moeilijke vraag gesteld.

Ook kan het zijn dat ik iets gevraagd heb wat niet kan, en ik hoop dat dan toch iemand dit laat weten want nu blijf ik op antwoord wachten.

Indien je op deze manier wilt selecteren moeten de cellen aaneengesloten zijn, geen lege cellen ertussen dus. Cellen met een spatie zijn niet leeg en worden dus wel meegenomen in de selectie, misschien is het een optie voor je om vooraf alle cellen met een spatie te vullen..

Hoi TonRo,

Je krijgt altijd een antwoord, maar soms moet je meer geduld hebben ;-)
De optie die gebruikt is bedoeld om lijsten makkelijk te beheren. Na een witregel stop een lijst (volgens de definituie van excel) en begint een nieuwe lijst. De meest eenvoudige manier is door je witregels te vullen met een spatie, dan loopt de lijst door.

Als je enkel de waarden uit de bovenliggende cellen wilt selecteren, dan zou je gebruik kunnen maken van valideren uit het menu Data. Hierbij zet je de begincel van je reeks vast (met $) en houd je de eindcel variabel. Akls je deze cel dan naar benden kopieert, groeit de lijst. Je kunt dan echter geen andere waarden meer invullen.

Sluit bovenstaande niet aan bij je wensen, dan zullen we een macro'tje moeten bouwen.....

Succes
John

Hoi John en Jan,

dat met die spatie was nu net iets waar ik zelf niet aan gedacht had en wat voor mijn toepassing de oplossing is, dus bedankt en wat betreft het geduld, dat heb ik zeer veel maar ik werd door het forum aangespoord nogmaals op mijn bericht te reageren.

Nogmaals bedankt en tot ziens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan