kiezen van videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allabonkaja

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2014
Hey iedereen,

Ik wil graag mijn videokaart vervangen zodat ik zwaardere spellen kan draaien.
Helaas ben ik een noob hierin en weet niet waar ik moet beginnen/ hoe en wat ik moet kiezen.
Ik weet wel dat ik graag en geforce kaart wil.
Mijn budget is zo tussen de 100-200 euro.
mijn pc specs:

Processor Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
Video Card NVIDIA GeForce GT 545
Memory 6.2 GB
Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Ik heb dit gevonden op can you run it
mocht ik meer info moeten posten, doe ik dat graag
mocht ik voor een nieuwe videokaart meer upgrades nodig hebben, ik sta ervoor open!

Bedankt alvast!!

Welkom bij de Helpmij!

Jouw kaart (4 tot 6 a 7 jaar oud?) staat op de 14e rij in dit linkje.
Alles wat erboven staat is beter.
Horizontaal vind je de kaart van de andere videochipfabrikant AMD. Horizontaal zijn de kaarten qua prestaties vergelijkbaar.
Een GTX 760 zou een leuke en waardige opvolger zijn. (nét even boven de € 200,--) Wil je er echt onder blijven dan zou je kunnen denken aan de GTX 660. (€ 175,--)

btw. RAM 6.2 gig ? Dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk. 6 gig is waarschijnlijker.

Jouw processor 'fluit anno 2014 nog vrolijk zijn deuntje mee' : Klik

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie!
Ja, mijn kaart.... niet een hele goede :P
Ja ik dacht zelf ook al aan 600-700 serie. Maar het probleem bij mij is dat ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen in een winkel.
Als ik bijvoorbeeld naar een online winkel heb je bijv wel 4 verschillende keuzes voor dezelfde kaart; geen idee welke ik dan zou moeten kiezen.
Ja het is 6 gig, blijkbaar heeft can you run it het gelezen als 6,2.
Ja ik dacht dat mijn processor ook aardig goed was.
hij is ook erg snel (zeker met mijn ssd)
Ik heb dan ook geen hele oude pc (2 jaar). Alles is wel goed, behalve die kaart!!
Het is een HP-pc btw.
Zou je/iemand anders een linkje naar een webwinkel kunnen geven. Nogmaals, ik weet hoe ik de pc aan en uit moet doen etc. Maar daar houdt het wel een beetje op ;)

Voor jouw doeleinden en binnen jouw budget hoef je de kaarten niet tot 3 cijfers achter de komma te ontleden.

Bij deze eentje van Alternate
En een andere : Klik
Of deze : Klik

Laatst bewerkt:
Bedankt!
de eerste linkt werkt niet
2de link is helemaal prima!
3de link krijg ik een lijst van alle videokaarten van de winkel...

1e klopt, maybe wil Alternate niet gelinkt worden. Je kan ook zelf Alternate intikken in Google en dan kijken naar Pci-E Nvidia kaartjes, met name dan de 660.
3e klopt ook, daar moet je links even op 660 klikken.

De 660 uit het 3e linkje is overigens de voordeligste.

Laatst bewerkt:
Nee, da's hetzelfde als een Miele keuken kopen en er een
Bosch vaatwasmachine inzetten. Als het kastje waarin de machine komt maar groot genoeg is dan past die Bosch in die Miele keuken.

In computertaal betekent het dat het schoentje waarin de videokaart komt, overeen moet komen met het voetje van de videokaart en jouw huidige kaart heeft voetje pci-e en de 660 van Asus ook. Dat gaat dus passen.

Daarnaast : HP maakt geen videokaarten. In jouw computer zit momenteel dus geen HP kaart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan