Kiezen wat te printen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hai Bram, :D

Excusses! :o
Het is een gekkenhuis geweest de afgelopen weken ben ook niet bepaald frequent lang online geweest...

Ik ga komende week op vakantie en daarna ga ik het meteen uitvoeren..(Echt op mijn blauwe ogen) ;)

Maak nu gelijk een taak aan in de agenda..
Nogmaals...het is mij ontschoten..

Hee die Joost,

Goede vakantie gehad :thumb: ? Heb je nog kans gezien om naar dit onderwerp te kijken?

Mvg

Bram

Hihi ja hoor ik heb enorm genoten en niks gebroken..(Kwam bijna om in de sneeuw)

Ben wel een beetje de draad van het verhaal kwijt in dit verhaal...en helaas ook mijn testomgeving moeten herbouwen..(eigen schuld dikke bult!!);)

Maar goed de aangepaste code: (Heb echt TIJD moeten maken>....)
Code:
Sub PrintEachDoc()
Dim oApp        As Word.Application
Dim intCount    As Long
Dim blnMM       As Boolean
Dim sDefault    As String
Dim sCount      As String

On Error GoTo Err_PrintDoc

Set oApp = Application
    With oApp
        .DisplayAlerts = False
        .ScreenUpdating = False
        sDefault = .ActivePrinter
        .ActivePrinter = "\\SIEM-CS-ALA\vernietigen/poststukken"
        'de printstring kan eventueel nog voor problemen zorgen..(
        'moeten we even afwachten)
        With .ActiveDocument.MailMerge
        blnMM = False
        intCount = 1

Do Until blnMM
                .DataSource.ActiveRecord = intCount
                sCount = .DataSource.DataFields("poststuk_aantal").Value
                    If .DataSource.ActiveRecord <> intCount Then
                        blnMM = True
                    Else
                        .DataSource.FirstRecord = intCount
                        .DataSource.LastRecord = intCount
                        .Destination = wdSendToNewDocument
                        .Execute
                        With oApp.ActiveDocument
                            .PrintOut Range:=wdPrintFromTo, Background:=False, _
                                Copies:=sCount, From:="1", To:="1", Collate:=True
                            .PrintOut Range:=wdPrintFromTo, Background:=False, _
                                Copies:="1", From:="2", To:="2", Collate:=True
                            .Close False
                        End With
                    End If
                intCount = intCount + 1
            Loop
        End With

Exit_PrintDoc:
        .ActivePrinter = sDefault
        .DisplayAlerts = True
        .ScreenRefresh
        .ScreenUpdating = True
    End With
 Set oApp = Nothing
 Exit Sub

Err_PrintDoc:
MsgBox "Code uitvoering wordt beëindigd door storing: " & vbCr & _
        Err.Number & " " & Err.Description
Resume Exit_PrintDoc

End Sub

Of het in één keer goed gaat kan ik niet garanderen..lees sowieso even mijn vorige uitleg van de code nog eens goed door! (Zodat je weet hoe je één en ander moet gebruiken en denk ook aan het veld: poststuk_aantal)

Bij mij liep het als een Zonnetje...(Waar blijft dat kreng eigenlijk???)

Veel succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
Hee Joost,

Ik ga het ff proberen, iig heel erg bedankt en als het lukt krijg je nog ooit eens een pilsje :D

groeten

Bram

Hee Joost,

Helaas nog geen pilske.

Ik heb alles stap voor stap uitgevoerd, de veldnaam gewijzigd enzenz. Maar als ik de macro selecteer en op uitvoeren klik dan krijg ik de volgende melding: (zie bijlage)

Mvg

Bram

Bijlagen

Graag gedaan!

Hmmz das jammer geen pilske! ;)

Helaas is dit een storing welke op nogal wat zaken kan duiden!

Dus of te wel ik moet hem dus echt op een 97 machine gaan testen. Probleem is alleen dat daar geen printer op aangesloten is en dus kan ik niet volledig testen...

Het enige wat mij opvalt is dat jij zegt ik het de Veldnaam gewijzigd?

Wat je moest doen is een veld toevoegen (koppelen) wat de naam: poststuk_aantal heeft!

Het kan ook zijn dat jou veld anders heet en dat jij met veldnaam de naam van het veld in de code bedoeld?

Dit zou de storing kunnen verklaren als het veld niet gevonden wordt tja dan krijg je een Object error...

Maar goed zal hem eerst thuis eens aan de gang slingeren...(Heb hem al wel op 2003 getest daar ging ie prima inclusief printen)

Aub..dus nog een monumentje geduldt! :thumb:

Hee Joost,

Dat wordt zo langzamerhand een heel bladje bier. :p

Ik heb de naam poststuk_aantal in de code gewijzigd in de naam die mijn veld heeft.

Ik wacht gewoon nog even af en kijk hier nog even alles na.

groetjes

Hoi Joost,

Ik heb hiero het eea nog eens nagekeken en het volgende valt me op.
Ik exporteer de benodigde gegevens vanuit een programma naar Word in een tijdelijk bestand dat poststicker.doc heet. Deze gegevens worden naar een .doc bestand overgebracht waar de velden in staan, ieder gegeven wordt dus in zijn eigen veld gezet. Dit bestand heet ook poststicker.doc

Als deze 2 bestanden samengevoegd worden onstaat er een derde .doc bestand. Dit is het bestand dat uiteindelijk geprint gaat worden dus ik weet eigenlijk niet of de code ook in dit bestand terug moet komen maar dat is dus nu niet het geval en wellicht wordt hier de foutmelding door gegenereerd.

Ik zal voor de zekerheid voorbeelden bijvoegen van de 3 bestanden.

Dit gaat al richting een bierpakket :D

gr.
Bram

Bijlagen

Op voor de Pallet bier! :p

Maar goed heb gisteren nog voor je zitten testen en toen was dit hetgeen ik op papier heb gezet:

Nou met de code is niks mis hoor!

Zolang jij alle velden aanwezig hebt en de juiste genoemd hebt in de code dan moet het lukken.

Ik heb jou fout echter kunnen reproduceren. Als jou samenvoegdocument niet langer meer gekoppeld is met het gegevensbestand dan krijg je deze error omdat er dan geen sprake is van een Mailmerge Object voor de code om mee te werken.

Als een document gekoppeld is dan is er een extra werkbalk onder de standaardwerkbalk aanwezig. Hierop zie je rode pijltjes volgend record enzo…Als je die ziet klik er dan eens op? Ga je nu naar een volgend record? (om het in het document te zien druk je eerst op de <<ABC>> knop op de werkbalk)

Nee geen suces? Dan….
Dus koppel jou bestand eens ffkes opnieuw!
Speciaal voor jou uitgezocht in ’97: (Wat was dat lang geleden zeg…._)
* Open het samenvoegbestand
* Kies Extra/Afdruksamenvoegen
* Bij hoofddocument kies: Standaard brieven en dan Actief venster
* Bij Gegevensbestand kies: gegevensbestand koppelen en blader naar het bestand waar jou gegevens instaan. (inclusief dat poststukaantalnummer)
* Nou kun je gaan samenvoegen maar dat doen wij lekker niet.
* Kies Sluiten en save het document

En nou die macro uitvoeren! ;)

En?....heb ik nu wel een Pilske verdiend?.......(dat lijkt vandaag toch echt het minimale) ;)

Ik ga de info van vandaag bestuderen en je hoort ervan! :thumb:

Jij bent stout geweest! :mad: (nu gaat het je echt een pallet bier kosten) ;)

Jij hebt jou samenvoegdocument veranderd!
Het document wat jij aan mij hebt gegeven had 2 pagina's (zie bijlage)

En het samenvoegdocument van vandaag heeft er maar één!!!! (Dus de Object storing komt hier bij mij door het feit dat ie pagina twee niet uit kan printen)

Of dat bij jou ook de storing is kan ik niet zeggen maar we zitten in ieder geval een tikkeltje langs elkaar heen te werken zo...

Probeer het document in de bijlage is te koppelen aan jou gegevensbestand...is het dan nog?

Succes! :thumb:

Bijlagen

Hee die Joost,

:D Sorry voor de misleiding. Het communiceren in een forum valt vaak niet mee..
Ik ga het eea even uitzoeken en uitproberen.

wat voor bier vindt je eigenlijk lekker? :cool:

gr

Bram

Nou ok dan het is jou vergeven!
Is prima test het maar even. (ook even met mijn docjes..laatste post)

Ben stik benieuwd...enne doe mij maar JUPILER...:thumb: (dan doe ik al gek genoeg)

Haha, nee joh tis een drukke week geweest hiero. Ik heb nog wel naar het probleem gekeken maar vooralsnog blijft de melding bestaan ook met de bestanden die je nog bijgevoegd hebt. Ik ga morgen met een collega van mij samen naar het probleem kijken. Hopelijk weet ik dan iets meer.
Die jupiler blijft nog koel staan :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan