Kijkafstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo,

Ik wil graag een LED LCD TV kopen.
De afstand vanaf me zitbank tot de tvmeubel is 4,20 m.
Hoe groot moet de TV zijn?
Volgens Consumentenbond heb ik een tv nodig van 55 inch ( 140 cm ).
Maar kijk ik naar een vergelijker site zoals Vergelijk.nl dan wordt me aangereden om een keuze te maken van 60 inch of groter.... ??
Best verwarrend.. Wie heeft gelijk ? Probleem is er is ook veel prijsverschil tussen een 55 inch tv en een 60 inch tv.

Wie wil mij verder helpen?

Mvg,

Gewoon wat je zelf prettig vind kijken. Met alle respect maar ik vind dat zo'n onzin. De één kijkt graag op een groot scherm en de ander liever wat kleiner. Zelfde is met de PC.....

Als het scherm te groot is... dan moeten je ogen zich telkens aanpassen... overdreven bij de bal bij tennis volgen van link naar rechts en v.v. en das heel vermoeiend en dus niet prettig... Een kleiner scherm? Hangt af waar het ophoudt dat je de letters nog probleemloos leest..
Uit dit soort overwegingen kun je wel een model opstellen, maar blijft generiek.. immers niet iedereen heeft dezelfde kwaliteit van kijken of de behoeft aan .... vul maar in...
Als richtlijn nuttig, maar idd de persoon ik kwestie beslist....

Weet je hoe vaak per dag je ogen zich aanpassen en heen en weer gaan?
Zoals gezegd, onzin. Dan zou ik eerder naar de refresh rate gaan kijken. Dat maakt een beeld veel rustiger en zet naar mijn idee meer zoden aan de dijk.
Het verhaal dat het op een gegeven moment zo klein wordt dat je het niet kan lezen is een ander verhaal natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Onzin?
http://www.preliot.nl/blog/3/lcd-monitor-4-tips-voor-beter-beeld
Gemakkelijk te volgen tekst
Op het internet staan pagina's die hun tekst over de volle breedte weergeven. Als u deze pagina ook nog bekijkt op een breedbeeld monitor, dan is het lezen van tekst een lastige zaak. Uw ogen raken snel vermoeid, omdat ze bij de volgende regel teveel moeten 'zoeken'. Tijdschriften en kranten werken daarom veel met smalle kolommen.

En zo werkt dat ook bij TV kijken. Je moet teveel zoeken....

Zit met mijn neus zo wat bovenop een 50 Inch Samsung en soms hele een hele zondag TV te kijken, nooit last gehad. Hetzelfde geld voor mijn 27 Inch monitor waar ik 40 CM vanaf zit. Gewoon reeël blijven. Het is meer het lange kijken dan dat je ogen moeten corrigeren, dat zijn ze wel gewend. Als je lang auto rijd krijg je ook moeie ogen......

Laatst bewerkt:
Ga gewoon naar een TVwinkel en test zelf uit wat je prettig vind. Niet met die reclame plaatjes die ze vaak laten zien, maar met echt TV beeld. Hoe kleiner de TV, hoe scherper het beeld. Totdat je een 4K TV neemt.

Beste leden was er even tussen uit en ondertussen hebben jullie erop los gedusciceerd :-)

wat ik wil is een tv die gewoon scherp en mooi beeld geeft. Wel weet ik dat onze ogen tot 200 Hertz gaan dus een tv kopen die 800 Hertz heeft is dus geldverspilling.
Veder heb ik een tv nodig met Audio Out. Ik wil namelijk externe speakers erop aansluiten of ik moet een soudbar nemen maar die dingen zijn belachelijk duur..!
Mijn vraag aan jullie, welke tv's van dit moment geven een scherp en mooi beeld en hebben Audio out uitgang?

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan