Killerman1991
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 mrt 2015
Hallo,
Ik ben bezig met een meetformulier in excel.
Hierbij wil ik graag de pauze tijd eruit filteren, zie foto.
De gegevens van kolom C "Machine" en kolom D "Categorie" worden ingevuld door middel van knoppen.
De code die ervoor zorgt dat er in kolom D een waarde ingevuld wordt is de volgende:
De code die ervoor zorgt dat er in kolom C een waarde ingevuld wordt is de volgende:
Wanneer in kolom D een handeling staat mag er (wanneer er op een machine knop gedrukt worden) de machine waarop gedrukt is in kolom C ingevoerd worden. (Dat is dus de voorwaarde, dat in kolom D niet staat).

Hierin is te zien dat kolom C leeg is wanneer het woord pauze in kolom D staat.
Daarna zijn er een aantal handelingen verricht die te vinden zijn in kolom D staan, maar er is niet op een machine knop gedrukt, waardoor ik nullen krijg. Dit komt doordat de deze cellen naar de cel erboven refereerd en die van pauze is leeg dus worden die eronder 0.
Op een gegeven moment is er op de "Parcelmachine" knop gedrukt.
Wat ik graag wil is wanneer ik op de parcelmachine knop druk dat deze kijkt of in de voorgaande cellen van kolom c nullen staan. Wanneer dit het geval is moet hij de bovenste cel (de eerste nul) zijn waarde invoeren en zou er onder de lege cel van pauze parcelmachine moeten komen.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Helaas is het excel bestand te groot om toe te voegen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik ben bezig met een meetformulier in excel.
Hierbij wil ik graag de pauze tijd eruit filteren, zie foto.
De gegevens van kolom C "Machine" en kolom D "Categorie" worden ingevuld door middel van knoppen.
De code die ervoor zorgt dat er in kolom D een waarde ingevuld wordt is de volgende:
Code:
Private Sub Knop1_Click()
Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = [A3].Value
Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = Format(Now, "hh:mm:ss")
Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = "V"
Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Font.Bold = True
Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Font.Color = RGB(0, 176, 80)
End Sub
De code die ervoor zorgt dat er in kolom C een waarde ingevuld wordt is de volgende:
Code:
Private Sub Knop29_Click()
If Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Borders.Weight = xlThin Then
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Value = [A31].Value
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Font.Bold = True
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Font.Color = RGB(0, 0, 0)
Range("C2").Value = "Machine"
End If
End Sub
Wanneer in kolom D een handeling staat mag er (wanneer er op een machine knop gedrukt worden) de machine waarop gedrukt is in kolom C ingevoerd worden. (Dat is dus de voorwaarde, dat in kolom D niet staat).

Hierin is te zien dat kolom C leeg is wanneer het woord pauze in kolom D staat.
Daarna zijn er een aantal handelingen verricht die te vinden zijn in kolom D staan, maar er is niet op een machine knop gedrukt, waardoor ik nullen krijg. Dit komt doordat de deze cellen naar de cel erboven refereerd en die van pauze is leeg dus worden die eronder 0.
Op een gegeven moment is er op de "Parcelmachine" knop gedrukt.
Wat ik graag wil is wanneer ik op de parcelmachine knop druk dat deze kijkt of in de voorgaande cellen van kolom c nullen staan. Wanneer dit het geval is moet hij de bovenste cel (de eerste nul) zijn waarde invoeren en zou er onder de lege cel van pauze parcelmachine moeten komen.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Helaas is het excel bestand te groot om toe te voegen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Laatst bewerkt: