• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kijken naar andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerman1991

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Hallo,

Ik ben bezig met een meetformulier in excel.
Hierbij wil ik graag de pauze tijd eruit filteren, zie foto.

De gegevens van kolom C "Machine" en kolom D "Categorie" worden ingevuld door middel van knoppen.

De code die ervoor zorgt dat er in kolom D een waarde ingevuld wordt is de volgende:

Code:
Private Sub Knop1_Click()
Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = [A3].Value
Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = Format(Now, "hh:mm:ss")
Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = "V"
Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Font.Bold = True
Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Font.Color = RGB(0, 176, 80)
End Sub

De code die ervoor zorgt dat er in kolom C een waarde ingevuld wordt is de volgende:

Code:
Private Sub Knop29_Click()
If Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Borders.Weight = xlThin Then
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Value = [A31].Value
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Font.Bold = True
Range("D" & Cells.Rows.Count).End(xlUp).Offset(ColumnOffset:=-1).Font.Color = RGB(0, 0, 0)
Range("C2").Value = "Machine"
End If
End Sub

Wanneer in kolom D een handeling staat mag er (wanneer er op een machine knop gedrukt worden) de machine waarop gedrukt is in kolom C ingevoerd worden. (Dat is dus de voorwaarde, dat in kolom D niet staat).
test.png

Hierin is te zien dat kolom C leeg is wanneer het woord pauze in kolom D staat.
Daarna zijn er een aantal handelingen verricht die te vinden zijn in kolom D staan, maar er is niet op een machine knop gedrukt, waardoor ik nullen krijg. Dit komt doordat de deze cellen naar de cel erboven refereerd en die van pauze is leeg dus worden die eronder 0.

Op een gegeven moment is er op de "Parcelmachine" knop gedrukt.

Wat ik graag wil is wanneer ik op de parcelmachine knop druk dat deze kijkt of in de voorgaande cellen van kolom c nullen staan. Wanneer dit het geval is moet hij de bovenste cel (de eerste nul) zijn waarde invoeren en zou er onder de lege cel van pauze parcelmachine moeten komen.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Helaas is het excel bestand te groot om toe te voegen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Ook als je het opslaat als .xlsb en zipt of rart?

zou het zo werken:

Code:
=ALS(D2="pauze";C1;C2)
in C2 en dan verder doortrekken naar beneden

Hallo,

dit moet met de hand gedaan worden lijkt mij?

Ik wil dit graag werkend krijg in vba.

als de tabel leeggemaakt wordt, zijn alles cellen naar 1 erboven verwezen. Dus a4 = a3
a3 = a2 etc.

Is dit mogelijk als controle ofzo in vba bij die knoppen on te voren die kolom c invullen?

Hoe worden de formules nu in kolom C gezet?

Als het goed is heb ik het nu in je macro verwerkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zoals je het nu aangepast is werkt het inderdaad. Nu nog één vraag hoedeze formule aangepast moet worde,n zodat hij dit ook bij wc doet?

Ik heb zelf het volgende geprobeerd:
Code:
=ALS(D7="pauze";ALS(OF(D7="Wc");C6;C7))

Maar krijg dan overal onwaar in.

Volgens mij is het al opgelost:

Code:
=ALS(OF(D4="pauze";D4="Wc");C3;C4)

Nu nog de vraag hoe ik dit weer aanpas in VBA?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan