• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kijken naar de laatste waarde in een bepaalde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerman1991

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Hallo,

Ik gebruik de volgende formule om de totale tijd van een bepaalde categorie te berekeken.

Code:
=SOMPRODUCT(('Medewerker 1'!$J$3:$J$200="V")*('Medewerker 1'!$D$3:$D$200= "Stofzuigen");('Medewerker 1'!$F$3:$F$200))

Dit houd in dat in elke rij wat moet staan.

Nu heb ik het volgende Tabel.png

Hierin is te zien dat de bovenste een machine heeftt, maar die eronder niet.
Nu is een makkelijke oplossingen om overal weegautomaat 1 in te voeren tot aan de pouchmaker, maar ik wil dit graag leeg houden.

Dus hoe kan ik iets opsommen dat je zegt kijk naar de laatste cell waar nog iets in staat.

Zodoende kan ik dus zien hoeveel tijd voor het stofzuigen bijvoorbeeld voor de weegautomaat gebruikt is en hoeveel voor de pouchmaker.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Alvast bedankt voor de moeite

Zet dat in een Excelbestandje en je krijgt per kerende een oplossing.

Dat is niet wat ik bedoel,

Ik heb hem aangepast nu.

Zoals je ziet werkt de formule voor het poetsen niet, omdat cell (a5) en (a13) leeg zijn. Ik wil dus dat hij gaat kijken naar de laatste cell waar iets in staat van kolom a en dat is in dit geval (a2).

Hierbij het aangepast bestand

Bekijk bijlage carwash.xlsx

Cellen A&5 en A13 zijn absoluut niet leeg.
De tijden in kolom D moeten wel correct zijn.

Bijlagen

Ooh ik zie het al maar ik wil het dus graag werkend hebben als die cellen wel leeg zijn. Want ik heb knoppen gemaakt die het automatisch invullen.

Ik hoop dat dit mogelijk is.

Ik heb nog een oplossing nu de vraag hoe ik dit achter een vba knop krijg.

A4=A3
A3=A2
A2=A1

Ik heb een knop gemaakt die alles reset en dus alles leeg maakt.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik de knop indruk dat de cell gelijk is aan de vorige, dus a3 is a2 en a2 = a1

bijvoorbeeld zo

Code:
Sub vorige()
For Each cl In ActiveSheet.Range("A1:A50")
If cl.Value = "" Then cl.FillDown
Next
End Sub

Op jou manier werkt het natuurlijk niet want van onder naar boven staat er eerst nog niks dus wordt alleen A2 ingevuld.

Niels

Ik snap jou niet helemaal.

in A1 heeft een waarde.
Ik heb met de hand vanaf a200 tot en met a2 naar de vorige cell verwezen.

A200=A199 enzovoor tot en met de eerste en dat is dus A2=A1

Dit is een meetformulier, wanneer ik ga meten worden deze waarden dus anders en komt er tekst te staan.
Wat ik dus graag wil is wanneer ik op mijn leegmaken knop druk gaat alles eruit, maar moeten de cellen weer in start positie staan en dat is dus weer a200=a199 tot de eerste en dat is dus a2=a1

Hoe kan een knop die functie krijgen dat de cellen naar de cell erboven refereren?

Test je wel eens antwoorden die gegeven worden?
Zet eens een formule in A2 en voer de macro uit.

Niels

waarom niet werkend, kopieer de macro en voer hem uit, wat doet hij dan als er een formule in A2 staat?

Niels

Ik heb in A2 nu het woord machine staan, als ik de macro uitvoer zie ik niks veranderen en blijven de cellen hetzelfde.

Het werkt nog niet.

Nu krijgt elke cel de waarde van a2, maar de bedoeling is dus dat de cel A2 =A3 krijg tot en met de laatste dus A200 =A199.

Zoals ik al eerder zei, plaats de fomule =A1 in cel A2

Niels

Hallo,

Dat heb ik gedaan,

Nog even voor de duidelijkheid ik wil niet dat wat in cell A1 staat overal in komt te staan, want als cell A1 veranderd van waarde gaat de rest niet mee, omdat die referentie er niet meer in zit.

Wanneer ik op cel A2 klik moet daar de waarde =A1 in staan, wanneer A1 dus veranderd van waarde veranderd dit ook in cel A2.

Wat ik dus kan doen voor iedere cel is het volgende:

Code:
Range("A2").Value = "=A1"

Code:
Range("A3").Value = "=A2"

Dit kan ik dus doen voor alle 199 cellen op de 1ste na, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn lijkt mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan