• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kijken naar een specifieke tekst in een cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

roenske

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2014
Hallo Allen,

Ik ben opzoek naar een manier in excel waar de formule =ALS(ISGETAL(VIND.ALLES( gecombineerd kan worden met vert.zoeken.
Ik kom hier niet aan uit zou iemand mij hiermee kunnen helpen of eventueel een andere oplossing aandragen.

Er dient in een zeer groot bereik gekeken te worden of er een bepaalde tekst voorkomt in een zin mocht er die tekst voorkomen dan moet er een bepaalde uitkomst weergegeven worden.
Nu zou ik voor iedere uitkomst =ALS(ISGETAL(VIND.ALLES( moeten opstellen terwijl er iets van 100 verschillende uitkomsten mogelijk zijn.

Alvast bedankt!

Groeten jeroen,

Wederom de opmerking: een voorbeeldbestandje doet wonderen.

In de bijlage een voorbeeld, ik kan het echte bestand niet doorsturen ivm gevoelige informatie.
Het laatste gedeelte Ø en rond zou ik dus uit de functie vert.zoeken oid willen laten komen.

P.s. Het voorbeeldje is even gemaakt in een oudere versie van excel, op mijn laptop werk ik wel gewoon met 2010.

Groeten,
Jeroen

Bijlagen

Met de gegevens in K1:L10:
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.ALLES("Ø";$A1));VERT.ZOEKEN(RECHTS($A1;1);$K$1:$L$10;2;0);ONWAAR)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan