• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kijken of een map bestaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo,

Ik wil weten of een bepaalde map al bestaat of niet.
Dit moet excel doen door een nummer in een veld (milieu!B1)
Die mappen hebben ook allemaal deze vorm van nummers, dus 26262, 26263.
Wanneer het nummer in veld milieu!b1 niet overeenkomt met 1 van de aanwezige mappen (dus bijv. 26264) moet hij een berichtgeven van dat de map niet bestaat en anders moet hij zeggen dat de map wel bestaat.

De code die ik tot nu toe heb:
Private Sub CommandButton7_Click()
If "Y:\Algemeen\" & Worksheets("Milieu").Range("B1").Value & "\" & Worksheets("Milieu").Range("B1").Value & " " & "kostencalculatie" & ".xls" = Milieu!B1 Then
MsgBox ("blij")
Else
MsgBox ("boos")
End If
End Sub

Achter de = klopt het niet, maar ik weet niet hoe ik dit dus moet oplossen.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
mmmmmmmmmm

Probeer eens een Range te maken van Milieu!B1

Code:
Private Sub CommandButton7_Click()
If "Y:\Algemeen\" & Worksheets("Milieu").Range("B1").Value & "\" & Worksheets("Milieu").Range("B1").Value & " " & "kostencalculatie" & ".xls" = Range("Milieu!B1") Then
MsgBox ("blij")
Else
MsgBox ("boos")
End If
End Sub

Doet hij het dan?

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Nee helaas, hij blijft maar boos aangeven ook wanneer ik wel een nummer heb gevoerd met een bestaande map.

Heb wat aan het zoeken geweest en een Functie gevonden?

zie bijlage.

Pierre

Ik zal de functie volgende week even testen op het werk.
Ik zie alleen niet in de functie waar hij moet zoeken.
A4 zeg maar kent nummer 26262. Dan moet hij in een 1 map zoeken naar de map 26262.
hoef ik met deze functie nergens die 'hoofdmap' aan te geven?

Tevens gaat het hier om mappen dus heb ik dat van geopend en bla bla niet nodig.

Tevens gaat het hier om mappen dus heb ik dat van geopend en bla bla niet nodig.

Dit is niet wat ik zoek, iemand een andere suggestie?

Niet alleen is wat je schrijft boertig tegenover de persoon die de moeite deed om jouw troubles op te lossen, je geeft ook niets informatie over:

- wat er dan nog niet goed is
- hoe het wel zou moeten zijn

Let hier in het vervolg op of mensen gaan niet meer geneigd zijn zich bezig te houden met jouw problemen.

Doet dit wat je wilt:

Code:
Sub mapbestaat()
With Worksheets("Milieu").Range("B1")
    If Dir("Y:\Algemeen\" & .Value & "\" & .Value, 16) <> "" Then
        MsgBox "Map bestaat"
    Else
        MsgBox "Map bestaat niet"
    End If
End With
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Niet alleen is wat je schrijft boertig tegenover de persoon die de moeite deed om jouw troubles op te lossen, je geeft ook niets informatie over:

Wigi

Ik ga hierover niet discussieren, als je kijkt in m'n beginvraag staat gewoon dat het gaat om mappen en dat het niet over bestanden gaat......
Dus dit is niet helemaal correct wat je hier beweert.

Ik ga hierover niet discussieren, als je kijkt in m'n beginvraag staat gewoon dat het gaat om mappen en dat het niet over bestanden gaat......
Dus dit is niet helemaal correct wat je hier beweert.

Japsur

Zelfs al wordt er een antwoord gegeven dat niet de oplossing is, en zelfs iets anders probeert te doen dan wat jij wilt, dan nog kan je dat op een normale manier zeggen en meer uitleg geven. De reden dat een andere oplossing gegeven wordt is niet om jou te pesten, maar is het gevolg van:

- ofwel een onduidelijke vraagstelling
- ofwel een misinterpretatie van iemand die antwoordt

Toegegeven, in dit geval is het het tweede, maar zeg dan gewoon wat er fout geïnterpreteerd werd. Helpers zijn ook maar mensen die vergissingen kunnen maken. Dan komt er sneller een oplossing dan te antwoorden "Dit is niet wat ik zoek".

Wigi

Wigi,

Dat was de reden waarom ik niet verder ben in gegaan op zijn vragen.
Maar ben niet zo mondig om dit weer te geven.

Dank daarvoor.

Pierre

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan