Kijken of popups zijn geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdevries91

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Hallo,

Wij zijn bezig met het aanpassen van een website welke veel gebruik maakt van popups.
Nou zouden we graag willen dat je kunt kijken of je popups geblokkeerd worden of dat je hebt ingesteld dat ze automatisch mogen openen. (Nu krijg je steeds zo'n irritante melding en dat gaat ten koste van de functionaliteit van de website.)

Ons idee is dus:

Kijken of popups nog geblokkeerd zijn.
Als dat zo is melding geven dat de gene de website moet toevoegen als 'vertrouwd adres'.
Als dat niet het geval is geen tekst laten zien.

Is dat mogelijk om in ASP dat op te vragen en te laten zien?

Wij horen heel graag van jullie en alvast bedankt voor het antwoord! :)

Een Security Feature wordt normaliter in Internet Explorer 8.0 alleen toegevoegd als er een 'Security Leak' is die mensen/gebruikers kan misleiden.
Popup blocker - is zo iets.
De door u gevraagde instelling is naar mijn idee, alleen in te stellen binnen een corporate network, als bv een Domain, waar alles is ingeregeld in Pollicies en Beleid via bv GPO's op groepen en gebruikers.

Een buitenstaande gebruiker, zal zijn Popup Blocker nooit voor u uit zetten, omdat uw ASP-Pagina dat wil.

U kunt wel een functie maken achter een knop, waarbij de domein-naam als vertrouwd wordt toegevoegd in IE8.0. De waarschuwing die dan verschijnt, is vele malen heftiger:
Warning:
A Thirdparty Software is trying to Acces Your....
Do you want the Thirdparty Software to Access your, and Change it?
[Yes] [No]

De vraag is of je dat wel wilt....? :confused:

Laatst bewerkt:
Dat bedoelde ik ja..

Zulke termen kan ik nog niet dus misschien dat ik het in 'teletubbietaal uitleg'.

Als onze site nog niet toegevoegd is moet er een melding komen van 'Deze website is het beste te bekijken als je ......'

Als ik uw bericht zo lees met de vraag denk ik dat we hetzelfde bedoelen.. alleen bent u iets techniser daarin ;)

ASP Sites staan op IIS-Servers, snap je dat ook?
Die IIS Server, heeft 'standaard error meldingen: 401, 500, 502, etc, die kan je bewerken,
snap je dat ook?
Bij een Engelse Window Server, met een Engelse IIS Server, heeft/weergeeft de Errors dus in het Engels. Wat u zou helpen, is dus een Nederlands Windows Server met een NL IIS te installeren, en dus NL Error-meldingen. Anders moet jezelf alle meldingen vertalen, dat is veel werk..... dat wil je niet!
Als je dat dan hebt, kan je binnen de eigenschappen van WWW, de Errors opvragen en selecteren voor Bewerken (Edit)
Jij moet als IIS-Server beheerder uitzoeken welke melding de bezoekende gebruiker krijgt, en die melding ga je tekst en uitleg geven in begrijpbaar Nederlands.

Lukt je dat ook?
Succes.

Hoi pdevries91,
Reactie nr. #2 lijkt me correct, met dien verstande dat het van de taal van de door de bezoeker geïnstalleerde Internet Explorer-versie afhangt welke boodschap door IE gelanceerd wordt. Die kan je vanuit een site niet beïnvloeden. Wat misschien wel zou kunnen, is om een vooraf-boodschap in Jip en Janneke te geven: "Zo meteen gaat Internet Explorer vragen of u ... - Geeft u maar toestemming, hoor!" of zoiets.

Maar reactie nr. #4 begrijp ik niet. De standaard foutmeldingen bij 404, 403, enz. (of ze nu op een Windows-server of op een Apache server staan) zijn op zich wel te vervangen door een "custom error page" (= aangepaste eigen gebruiksvriendelijke foutmeldingspagina), maar ...
... dat soort foutmeldingen gaan alleen over fouten die op de server zijn gemaakt of door de server worden geconstateerd.
Aanpassing van zo'n pagina in mooi begrijpelijk Nederlands zal dan niet helpen als de browser van de bezoeker een foutmelding of alarmmelding afgeeft.

Verdere complicaties:
  • Er zijn ook andere browsers dan Internet Explorer, en die hebben hun eigen opvattingen en instellingen m.b.t. veiligheid en al/niet doorgeven van automatische pop-ups.
  • Als je voor alle browsers een gebruiksaanwijzing moet geven om auto pop-ups toe te staan, als die zijn uitgezet, ben je nog niet jarig. Dan krijg je een keuze-pagina van een A4'tje met "Als u Internet Explorer versie x heeft, dan gaat u naar menu Extra > Internet opties > Tabblad ... enz. - Als u Internet Explorer versie y heeft, dan gaat u naar menu Extra > Internet opties > Tabblad ... enz. - Als u Firefox heeft, dan gaat u naar menu Extra > Opties > Tabblad... enz. - Als u Opera heeft, dan gaat u naar menu Extra > Voorkeuren > Algemeen > ... enz. - Als u Coogle Chrome gebruikt, dan gaat u naar Instellingen > Opties > Geavanceerde opties > Instellingen voor inhoud > Pop-ups > Uitzonderingen... enz. - Als u Safari heeft, ... enz."
  • Ook de andere browsers zijn er in verschillende talen, waar je in de gebruiksaanwijzing ook rekening mee moet houden (andere menunamen / trefwoorden): telkens NL en EN in ieder geval.
  • Maar behalve browsers zijn er ook "toevoegsels" die de bezoekers geïnstalleerd kunnen hebben om ongestoord te kunnen browsen: variërend van een browser-addon via een los pop-up verhinderprogramma tot een ingebakken functie in een algemeen beveiligingsprogramma.
  • Dat maakt het bijzonder lastig, zo niet onmogelijk, om het een willekeurige bezoeker met een willekeurige configuratie makkelijk te maken de pop-ups te laten zien, als zijn/haar instellingen dat verbieden.
Los hiervan komt:
  • Het blijft natuurlijk erg gebruikersonvriendelijk als bezoekers vóór het lekker kunnen bezichtigen van een site eerst aan hun instellingen moeten zitten frommelen. Net zoals wanneer van tevoren gevraagd wordt of ik even "..." wil downloaden om de site te kunnen zien; of dat de site "het beste resultaat geeft in Internet Explorer 7 in resolutie 1280x1024px".
  • Als mijn pop-up beschermer meldt dat er ongevraagde pop-ups komen als ik op JA klik, en dat ik zeker moet weten wat ik doe (i.v.m. veiligheidsrisico's), dan klik ik niet gauw op JA. Ook niet als een site zegt dat het best te vertrouwen is: dat zeggen natuurlijk ook degenen die niet te vertrouwen zijn! :d
  • Kortom: de bouwer moet zorgen voor een goed toegankelijke site, en niet de bezoeker. Zorgt de bouwer er niet voor, dan zal het resultaat navenant zijn: afhakers / minder bezoek / minder klanten. En: image-schade...

Maar nog even terug naar de bron van het ongerief. De hamvraag was nog niet gesteld: is het voor het goed werken van de pagina's eigenlijk wel echt nodig om javascript pop-ups in een apart venstertje op te roepen?
  • Kan het niet met een javascript-css combinatie, waarmee je op dezelfde pagina kan blijven? Bijvoorbeeld: zoiets.
  • Of kan het misschien wel met een pure css pop-up, zonder javascript? Bijvoorbeeld: zoiets.
Dan ben je in één klap van alle narigheid af, want dan komen die irri meldingen gewoon niet.
- Misschien kan een linkje naar zo'n pop-up veroorzakende pagina iemand hier op een idee brengen! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan