KillDisk vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo,

Ik wil mijn hele harde schijf eens leeg maken en daarna XP weer er op zetten. Ik heb een Dell pc. Maar ik heb in killdisk zelf gelezen, Dat als ik schijf C wil formatteren dat ik dat dan beter op een cd kan zetten en dan me pc opnieuw opstarten en dat dan KillDisk start ofzo. Maar moet ik het programma killdisk gewoon branden als data bestand? en hoe kan ik hem in mijn systeem laten starten? ik snap het niet helemaal.

P.S. Ik wil echt alles van me hardeschijf weg hebben, Maar dat ik wel gewoon weer XP normaal kan installeren en dat ik gewoon weer lekker 320GB heb op me HD

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dat nou met KillDisk doen?? Behoorlijk overdone!

Gewoon partities verwijderen, nieuwe partitie(s) maken,formatteren en installeren en je hebt wat je wilt.

Waarom zou je dat nou met KillDisk doen?? Behoorlijk overdone!

Gewoon partities verwijderen, nieuwe partitie(s) maken,formatteren en installeren en je hebt wat je wilt.

Hoe verwijder ik partities dan? en hoe maak ik weer nieuwe aan? Maar ik wil dus alle bestanden en programma's dus helemaal weg hebben zodat ik weer 320 GB vrij heb. Maar kan iemand mij helpen wat ik daarvoor allemaal moet doen?

Op de manier die ik je verteld heb en die in de link staat, gewoon beide partities verwijderen en 1 nieuwe aanmaken zo groot als je hele harde schijf

Ja, gewoon zoals hierboven beschreven staat.... de optie verwijderen zit namelijk in de windows setup.
Daarna de partitie (langzaam) formatteren en windows er opnieuw overheen gooien.

Killdisk pas gebruiken wanneer echt niets anders het meer doet.
Overigens brand je de bootable versie als een ISO-file en niet als data, tenzij je een FDD hebt, dan is een floppy met killdisk erop nog makkelijker.

Oke, het is gelukt,
Maar toen ik XP er dus weer op had staan keek ik bij Deze Computer, Rechtermuisknop op schijf C, Toen Eigenschappen, Toen zag ik dat me schijf ongeveer half vol zat.. Hoe kan dat? Ik had al die partities verwijdert.. Ik wil gewoon die HELE 320GB weer terug op me harddisk. Wie kan me helpen?

schijfcof0.png

Dan heb je toch iets niet goed gedaan helaas.

Bij het installeren van Windows ALLE partities die er staan verwijderen en dan 1 grote nieuwe maken!

Dan heb je toch iets niet goed gedaan helaas.

Bij het installeren van Windows ALLE partities die er staan verwijderen en dan 1 grote nieuwe maken!

Ik heb ALLE verwijdert, Maar schijf C NTFS partitie kon ik niet verwijderen op een of andere manier. Derest waren ze allemaal leeg de partities

Laatst bewerkt:
Leeg betekent niet verwijderd!!

En wanneer je OPSTART vanaf de XP cd, en ik twijfel nu al of je dat gedaan hebt, kun je ook de C partitie verwijderen.
Volgens mij heb je vanuit XP zelf opnieuw geinstalleerd!

Leeg betekent niet verwijderd!!

En wanneer je OPSTART vanaf de XP cd, en ik twijfel nu al of je dat gedaan hebt, kun je ook de C partitie verwijderen.
Volgens mij heb je vanuit XP zelf opnieuw geinstalleerd!

Inderdaad, Ik had de installatie CD in me pc gedaan, En toen had ik hem geinstalleerd. Maar als ik ik me computer opnieuw opstart, En klik elke keer op enter dan gebeurt er niks, Dan start ie gewoon normaal op.. Maar bij het opstarten zag ik rechts boven in me beeld F2: Setup staan.. Dus had ik steeds op F2 gedrukt, Toen had ik een aantal SATA's ofzo op aan gezet... Toen gesaved, Toen opnieuw opgestart.. Enter gedrukt.. En nog steeds hetzelfde :S Hoe moet ik dit precies instellen?

In je eerste foto, BOVEN Drives, zie je staan BOOT SEQUENCE.

Daar moet je zijn en daar installen dat je cdrom speler als 1e boot device staat.

Daarna opstarten vanaf de windows cd

Laatst bewerkt:
In je eerste foto, BOVEN Drives, zie je staan BOOT SEQUENCE.

Daar moet je zijn en daar installen dat je cdrom speler als 1e boot device staat.

Daarna opstarten vanaf de windows cd

Kijk er staat Not Present naast al die dingen.. Het staat nu zo.. Klopt dit?

Bijlagen

• 24032008561.jpg
    24032008561.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 55
  • 24032008562.jpg
    24032008562.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan