KillDisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik wil de data van een externe hd verwijderen want die schijf begint af en toe hard te tikken
dus wil ik er een andere inzetten.

Nu las ik op dit forum over KillDisk en dit is nu aan de gang.

Maar voor de schijf van maar 120Gb duurt dit bijna 40 uur.

Dit duurt me te lang en ik wilde overgaan tot formateren.
Hoewel in de voortgangsbalk nog niets te zien was, is er geen FileManager
die de schijf herkent, dus ik kan verder niets.

Ik kan het dan toch hierbij laten want ik las hier ook, dat zelfs als
alles na 40 uur met nullen is overschreven, er voor o.a. Peter R.de Vries toch mogelijkheden zijn een deel van de data te achterhalen:D

Maar voor de gewone man in de straat kan ik eigenlijk toch wel stoppen.?
Dan kan ik die schijf er uit halen.;)

Ja dat kan je doen. Wat je ook kan doen, (en dat is veel makkelijker) is een grote sterke magneet een tijdje (minuut of 5) op de hardeschijf leggen. Dan ben je zo van je al je data af. Er even over heen bewegen moet in principe al genoeg zijn! Mocht je het niet vertrouwen, bruut geweld er op uit oefenen kan natuurlijk ook, maar daar zou ik mee opletten. Straks sloop je er meer mee. En nee, als alles is overschreven, dan is er zelfs voor Peter niks meer te halen. Dan is er echt niets meer te halen. Formateren (langzame versie, niet snelformateren, dan kan elke persoon op straat met een pc nog bij de data!) is goed genoeg.

Laatst bewerkt:
Ja dat kan je doen. Wat je ook kan doen, (en dat is veel makkelijker) is een grote sterke magneet een tijdje (minuut of 5) op de hardeschijf leggen. Dan ben je zo van je al je data af. Er even over heen bewegen moet in principe al genoeg zijn! Mocht je het niet vertrouwen, bruut geweld er op uit oefenen kan natuurlijk ook, maar daar zou ik mee opletten. Straks sloop je er meer mee. En nee, als alles is overschreven, dan is er zelfs voor Peter niks meer te halen. Dan is er echt niets meer te halen. Formateren (langzame versie, niet snelformateren, dan kan elke persoon op straat met een pc nog bij de data!) is goed genoeg.

Dank je voor de informatie.

Een goede tip van die magneet, zal eens zoeken of ik nog ergens iets van een oude luidspreker heb liggen?

Maar stel het is een goedwerkende schijf, kan ik die na voltooien van KillDisk resp.
magneet behandeling nog wel beschrijven/formatteren?

Dank je voor de informatie.

Een goede tip van die magneet, zal eens zoeken of ik nog ergens iets van een oude luidspreker heb liggen?

Maar stel het is een goedwerkende schijf, kan ik die na voltooien van KillDisk resp.
magneet behandeling nog wel beschrijven/formatteren?

Nee absoluut niet De hdd zal blijven tikken

Nee absoluut niet De hdd zal blijven tikken

Dank voor jouw reactie, maar ik bedoel als je nu een onberispelijke schijf hebt of je die na
100% KillDisk of magneetbehandeling weer kan gebruiken?

Ik stelde al vast, dat zelfs na enkele minuten KillDisk de schijf inderdaad gekilled is
want de programma's zien hem niet meer.
Dus wissen of formatteren is er niet meer bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan