killer disc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neutis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2012
Hallo,
ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en heb nu een PC over die ik wilde verkopen.
Om zeker te zijn dat er geen prive data meer op de harde schijf achterbleven heb ik de schijf schoongemaakt met killer disk en darna weer geformatteerd in NTFS.
Het probleem is nu echter dat ik helemaal niets meer kan doen met de schijf:evil:
Weet iemand hier misschien een oplossing voor
alvast bedankt.
Dick / Neutis

Opnieuw installeren met een dvd/cd met de licentie die bij die laptop hoort.

Ja zeker, een besturingssysteem kan ook op een CDRom, DVD of USB stick staan. Hiervoor zal je een .iso imagebestand ervan moeten downloaden en die naar het medium branden/schrijven. Het is maar wat je er mee doen wilt, je zou Hirens Boot CD, met diverse hulpprogramma's, kunnen gebruiken om de hardware te laten benaderen en testen of een systeem met verschillende "portable" programma's waarmee je bijvoorbeeld ook op Internet kunt. Linux heeft de zogenaamde Live CD's waarmee je Linux kunt draaien vanaf CD

Je moet in de Bios of Setup wel eerst dat medium aangeven als bovenaan in de boot volgorde.

http://www.hirensbootcd.org/download

Of een insgtallatiedvd/cd van iemand lenen.
Uiteraard van het bij de licentie behorend os.

Bedankt voor de snelle reacties maar het mocht niet baten, kreeg hem niet aan de praat, we gaan hem welzo verkopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan