Kingston DataTraveler Vault - Privacy Managed voor beveiligen data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Wie heeft al ervaring met de USB-geheugenstick van :
Kingston DataTraveler Vault - Privacy Managed 4 of 8 Gb ?

De data kun je beschermen, omdat je deze stick simpel met paswoord
kan beveiligen. Werkt het zo simpel, dat als je de stick inplugt er een
paswoord wordt gevraagd (dat je de eerste maal moet opgeven).

Zoek even naar wat reviews en onderzoeken. De beveiliging van veel sticks is ver onder de maat. Als je dit toch wilt, neem een willekeurige stick uit de winkel. Gebruik daarna het gratis truecrypt om de stick te beveiligen. Goedkoper en beter.

Dit is wat ik er over lees :
http://www.truecrypt.nl/
Het risico is er wel dat je zelf niet (meer) bij je gegevens kan,
als de rescuedisk niet werkt.

Is een toegangspaswoord op een Privacy Managed USB-stick niet afdoende beveiliging ?

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat je wilt beveiligen. Staatsgeheimen, tankbonnetjes........

Laten we het houden op bepaalde gegevens,
die 'heel simpel' heel erg prive zijn.

Dat is voor mij geen punt. Je zult zelf een inschatting moeten maken wat het beveiligen van de data je waard is. De meeste kant en klare usb keys zijn te hacken middels het openmaken van de behuizing. Wil je iets beters dan moet je uitwijken naar de zeer dure gecertificeerde varianten, of grijpen naar een gratis opensource oplossing.

Weet ook niet wat je precies verwacht. Je stelt een redelijk algemene vraag. Logischerwijs krijg je dus ook een redelijk algemeen antwoord.

Begrijp niets van dat truecrypt

Oke. Maar . . . . als ik dan toch dit truecrypt download
en bekijk. O.a. hier
http://www.truecrypt.nl/Default.aspx
Dan staat er in feite niets over hoe je e.e.a. installeert en hoe e.e.a. werkt.
Zie de bijlage. Is de eerste box die verschijnt als ik TrueCrypt Setup 7.1a.exe run ! Truecrypt.JPG
Tja, ik moet wel het idee hebben dat ik weet wat ik doe.

Meer leesvoer op de originele site -> http://www.truecrypt.org/docs/

In het kort. Je kunt truwcrypt op 2 manieren laten draaien. Dat is geïnstalleerd op een vaste plek of portable. In het geval van portable (de extract optie in je setup) kopieer je de benodigde bestanden naar je usb stick. Vervolgens maak je een truecrypt bestand (en dus geen partitie) en kopieert die naar de stick.

Als je truecrypt start kun je het truecrypt bestand gebruiken zoals elke anders schijf in Windows.

Je schrijft :
Vervolgens maak je een truecrypt bestand (en dus geen partitie) en kopieert die naar de stick.
Hoe maak je dit truecrypt bestand, of ontstaat dit automatisch ? En hoe of wat zorg je dat
derden NIET bij je informatie kunnen komen.

Waar vind ik een duidelijke instructie voor de installatie van TrueCrypt Setup 7.1a

Kan iemand nu eens 'stapje voor stapje' uitleggen, hoe het werkt.
Ik heb hier de volgende exe-file : TrueCrypt Setup 7.1a

En wat dan. Moet ik deze EXE naar de betreffende USB-stick kopiëren en vervolgens, ja wat ?
Ik kan namelijk nergens een duidelijke instructie vinden.
Ik houd mij aanbevolen !

Ik vind het nog steeds ingewikkeld, dat truecrypt.

Ik heb nu usbsafeguard gedownload.
Da's echt heel simpel. de exe naar de USB kopieren en vervolgens runnen.
Op mijn desktop werkt dat perfect (lock en unlock), echter op mijn
laptop gebeurt er op dezelfde manier niets. Daarop doet ie het alleen als ik de EXE rechtstreeks
naar de USB download. Maar daarna unlocken doet ie dan niet !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan