Kingston SSD 64 Gig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hoi !

De laatste weken m'n eigen PC weer wat opgeleukt; nu wil ik als opstart-HDD eigenlijk wel deze: http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Harddisks+/+SSD&l2=SSD&l3=SATA aanschaffen.

Ik heb hier 'n klant gehad met 'n nieuwe PC waarop ik Win 7 mocht installeren: hij had een OCZ Vertex SSD, en het loopt ongelooflijk veel sneller dan een doorsnee HDD.

Die Vortex gaat boven m'n begroting, maar bovenstaande Kingston zou ik evt. morgen willen halen. (Moet voor 'n klant toch naar Alternate).

Alle recensie's etc. al gelezen, maar: heeft iemand op dit forum daadwerkelijk ervaring met 'n Kingston SSD ?

Ik ben heel benieuwd.....

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Niemand hier ervaring met een SSD ?

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.....

Greetz,

Harry.

Hallo Harry

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn met een Kingston SSD, dat heeft ook zijn redene.

In Windows7 zit een trim commander dat de geheugenblokjes wist van tijdelijke file,s, anders zou de SSD traag worden en zo traag dat de computer stopt.

Dit heb ik zelf met een OCZ Vertex mee gemaakt.

Nu zijn er maar twee fabrikanten die daarvoor op enkele SSD,s de goede werkende firmware hebben gemaakt, OCZ sins begin oktober en Intel vanaf gisteren.

Daarbij is het moederbord chipset, zeker als je via een Raid controller gaat werken heel voornaam of dat chipset dat trim commando ondersteunt.

Veel informatie, maar ook oplossingen zijn bij hun op het forum te vinden, maar denk wel dat het nog in het begin stadium is van de SSD, er zijn nog vele moeilijkheden te overwinnen.

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=64124

Groeten Flip

Het lijkt mij ook meer dat de gebruikers van HelpMij meer voor een Intel SSD kiezen op dit moment..

Mijn enige ervaring met SSD is een laptop (geen idee welk merk SSD)
In het begin was deze echt super snel maar dit werd steeds minder en minder en nu is hij eigenlijk gewoon traag. Misschien dat dit te maken heeft met het verhaal van Flip2. Ik heb me er verder nog niet zo in verdiept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan