KIX code van POST NL laten maken bij het invullen adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manusje

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Besturingssysteem
W11
Office versie
O365
Voorbeeld:

Geadresseerde
Straatnaam huisnummer toevoeging
Postcode woonplaats.

Helpmij.nl
Heuvelstraat 128 a
2158 TB Vraagplaats
2158TB128Xa [Dit zou in de KIX code moeten zijn]
Hierboven staat de KIX code te lezen samengesteld uit;
Postcodecijfers en letters aan elkaar met huisnummer aansluitend, kruis voor scheiding en de letter.

Vraag;
Ik werk met office 2010.
Hoe kan ik een brief zo opmaken, dat als het adres wordt ingetypt, de KIXcode vanzelf gevuld wordt bij een enkele brief.
Voor een samengestelde brief|briefmailing, waarbij de adressering uit een CSV of Excel bestand komt is dit aan te maken in een extra kolom binnen Excel.

Zie de reactie tegemoet.
Alvast bedankt.

Beste Edmoor,
Klopt, de link die jij geeft heb ik reeds gebruikt voor het downloaden van de handleiding en het KIX font.
De handleiding geeft aan hoe je moet werken vanuit een Access of CSV/Excel bestand.
Dit is voor mij duidelijk.
Voor mij is het de bedoeling om het kixfont te laten verschijnen bij het typen van je adres bestand in een briefsjabloon.
Hierbij is geen koppeling vanuit een db Excel of CSv bestand.
Is er binnen word de optie om, zoals in excel cellen te koppeln zodat de combinatie van pc en adres als een tekst.samenvoegen opdracht onder de geadresseerde komt te staan.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groet,
Jan

ALs je de adresonderdelen koppelt aan een bladwijzer, dan kun je op de door jouw gewenste plek die bladwijzers weer samenvoegen. Probleem alleen is dat je vermoedelijk een spatie hebt in je postcode, en die moet er uit. Bovendien zit je met toevoegingen, die met een X moeten worden gescheiden. Dus je kunt er in Word beter een functie op loslaten die de bronbladwijzers (dat dan weer wel) opschoont en in de doelbladwijzer neerzet.

Beste Octrafish,

ALs je de adresonderdelen koppelt aan een bladwijzer, dan kun je op de door jouw gewenste plek die bladwijzers weer samenvoegen. Probleem alleen is dat je vermoedelijk een spatie hebt in je postcode, en die moet er uit. Bovendien zit je met toevoegingen, die met een X moeten worden gescheiden. Dus je kunt er in Word beter een functie op loslaten die de bronbladwijzers (dat dan weer wel) opschoont en in de doelbladwijzer neerzet.

Bovenstaand is je advies, alleen ik weet niet hoe het werkt, zou jij een voorzet kunnen doen zodat ik het daarna op kan pakken om het in het sjabloon te verwerken.
Zie je reactie tegemoet.
Alvast bedankt,
Jan

Het is niet nodig om berichtjes zo'n beetje te quooten; hij staat er niet voor niks boven ;) Ik zal een voorbeeldje maken.

Helaas geen reactie meer gehad, probeer de oplossing verder te vinden.
Status opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan