kladblok en dos-edit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Vreemd:

Ik heb een txt-file waar precies 5000 keer het woord "Amsterdam" staat, in een keurig rijtje.
Ga ik nu naar dos-edit en ik klik op "zoeken/vervangen", en laat (in één aktie!) alle woorden Amsterdam vervangen door het woord Utrecht, dan duurt dat minder dan 1 seconde!!!

Doe ik precies hetzelfde in kladblok, dan duurt dat ruim 4 minuten!
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het ene programma dit klusje sneller doet dan het andere, maar dat dos-edit ruim 240 keer zo snel is, vind ik wel vreemd.

Natuurlijk is wat ik hier doe een beetje onzinnig, en niets meer dan een experimentje. Ook kan het me niet zo veel schelen, maar ik vraag me eigenlijk af, of al mijn instellingen in XP wel zo handig zijn. Want als ik kladblok onderbreek, omdat het me te lang duurt, dan loopt mijn computer vast. Zou bovenstaande er op kunnen wijzen, dat er iets niet klopt met mijn instellingen?

Als je het ook wilt uitproberen, bijgevoegd de txt file.

- Ik heb windows-XP, sempron 3000, en 1024 geheugen.

Bijlagen

Bij mij duurt het via Kladblok ook langer (minuut of 2) als bij Dos-Edit. Dos-Edit is inderdaad binnen een seconde klaar.

Een mogelijke verklaring lijkt mij het volgende:
Kladblok vervangt het woord regel voor regel (woord voor woord).
Dos-Edit vervangt alles in één keer.

Een andere oorzaak zou ik niet weten.

Maar het ligt dus niet aan je instellingen.

leuk dat jij het ook even hebt uitgeprobeerd rve123!
Zo te zien ligt het dus niet aan mijn instellingen, als bij jou het zelfde gebeurt. Bedankt voor je reaktie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan