Kladblok importeren in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat vbcr lf aan het einde van de 2e regel en daar hoort die spatie niet in.
Het moet dus vbcrlf zijn.

Laat ook nog even zien wat er nu precies in je artikellijst.txt staat.

Laatst bewerkt:
bestand met je Userform en je tekstbestand met gegevens

Even terug naar je vraag.
Het gaat er om dat je in een formulier een artikellijst hebt staan in een keuzelijst.
Als je een artikel kiest moet in een ander tekstveld de prijs van het artikel komen te staan.
De artikelprijs mag je niet zien in de keuzelijst.
Klopt dat?

Tardis

Even terug naar je vraag.
Het gaat er om dat je in een formulier een artikellijst hebt staan in een keuzelijst.
Als je een artikel kiest moet in een ander tekstveld de prijs van het artikel komen te staan.
De artikelprijs mag je niet zien in de keuzelijst.
Klopt dat?

Tardis

ja dat klopt.

@Edmoor die spatie had ik er al uit gehaald maar mag niet baten helaas :(

Mijn notepad bestand ziet er nu zo uit:

"tang" , "8.95"
"vijl" , "4.95"
"hamer" , "10.95"

Dan zou ik het compleet anders aan gaan pakken.
Gegevens uit je tekstbestand importeren in een tabel.
Je keuzelijst baseer je vervolgens op je tabel.
Stel daarbij je keuzelijst zo in dat de kolombreedte de 2e kolom van je keuzelijst op 0 wordt gezet (dan zie je de kolom niet).
Voor je keuzelijst definieer je vervolgens een Na Bijwerken gebeurtenis die er voor zorgt dat de artikelprijs in je tekstveld komt te staan.

Tardis

Hier komen we geen meter verder.
Ik kan maar moeilijk geloven dat dit je allereerste opdracht programmeren zou zijn, anders wil ik wel eens een woordje spreken met jouw leraar mbt het gradueel opbouwen van basisprincipes.
Sinds gisterenmiddag heb ik je een voorbeeldbestand gevraagd met je userform alsook een voorbeeld van het tekstbestand dat je gebruikt.
Voor zover ik weet heeft geen enkele helper hier een glazen bol dus met enkel wat uitleg te verschaffen gaat dat hier niet lukken.
Alhoewel het tegen de forumprincipes is, in bijlage een werkende versie anders zijn we met deze topic nog bezig tot St.-Juttemis.
Doe er je voordeel mee, je moet in het formulier nog enkel het pad aanpassen naar je tekstbestand.

Bijlagen

dit is echt mijn eerste opdracht.

De docent zei dat het heel makkelijk kon.

Hartstikke bedankt voor de code :)

In de excel die jij hebt gegeven werkt het maar zodra ik het naar vb6 kopieer dan werkt het niet meer :( ik kan het programma wel runnen alleen krijg ik niets te zien in mijn combobox.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt om een code te schrijven ziet er wel anders uit maar bedankt voor alle reacties. Het was inderdaad niet zo moeilijk :D

Code:
Private Sub Form_Load()
Open "C:\artikellijst.txt" For Input As #1
Do Until EOF(1)
    Input #1, itemlist
    cboartikelen.AddItem itemlist
    Input #1, itemlist
    lstartikelprijs.AddItem itemlist
Loop
Close #1
End Sub

Private Sub cboartikelen_Click()
intvolgnummer = cboartikelen.ListIndex
lblselectie.Caption = Str(intvolgnummer)
txtprijs.Text = Str(lstartikelprijs.List(cboartikelen.ListIndex))
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan