kladblok??

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie kan mij helpen met het vlg.
Ik wil via windows kladblok een verandering in het register doorvoeren. (windows welkomsscherm uitschakelen)
Kan dit echter niet vinden. IN beeld bestanden heb ik aangevinkt alle bestanden weergeven. Maar ik krijg de benodigde bestanden niet te zienWanneer ik opnieuw opstart en de f2 toets ingedrukt hou, blijft de computer hangen en krijg ik enkel een zwart scherm met een knipperende cursor. Opnieuw opstarten is dan de enige mogelijkheid en dan start hij gewoon door in windows.
Waar kan dit aan liggen?
Vast bedankt voor de moeite

Met notepad/kladblok kan je de registry ook niet aanpassen, dat kan alleen met regedit.

Jij wil waarschijnlijk msdos.sys aanpassen, en dat kan wel met notepad/kladblok. Als je naar start>uitvoeren gaan en dan c:\msdos.sys intypt en ok geeft, kan je opgeven waarmee dit bestand moet worden geopend.

Je kunt met Kladblok wel je register aanpassen door een .reg bestand aan te maken. Zie: http://freepctech.com/pc/002/Windows_registry_faq.shtml
Ik weet niet of dat bedoeld wordt; dat is mij trouwens helemaal onduidelijk. Wat moet F2 in dit hele verhaal? Daarmee ga je normaalgesproken naar de BIOS. Mogelijk dat het indrukken van de CONTROL-toets helpt (naar DOS). Maar dat zou voor het aanpassen van het register helemaal niet nodig zijn.
Misschien beter dat je even uitlegt wat je precies wilt en hoe je dat probeert te bereiken...

Geplaatst door Binary
Je kunt met Kladblok wel je register aanpassen door een .reg bestand aan te maken.

Niet echt iets dat je zo maar even doet. Als je in windows kunt komen gebruik je uiteraard regedit. Kom je windows niet meer in dan is dat zeker een optie.

bedankt voor de reactie`s. Ik ga even proberen wat werkt en zal daarna even terug reageren.
Heb het nu even druk met verjaardag.
Groetjes en tot binnenkort

Ben momenteel niet thuis en reageer vanaf een ander adres. Heb dus ook nog geen gelegenheid gehad met de oplossingen aan de gang te gaan. Zal zodra ik thuis ben hier weer op reageren. Toch dank voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan