klant id selecteren uit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

eehbiertje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
hoi ik ben voor school bezig met een opdracht om een reserveringssysteem te maken

tot nu toe is alles voor zover goed inloggen aanmelden naar db schrijven en dat soort dingen..

layout ziet er zo uit inloggen > geen naam > registreren
en via 1 van deze 2 wordt je naar het reserveringssysteem gegooid waar je kan reserveren

mijn probleem zit hem in het feit dat ik voor het reserveren de klant id nodig ben..
deze is gewoon gekoppeld aan de het unique id van de gebruiker..

nu wil ik dus dat het id opgevraagd wordt dmv select en dan met de rest van de reservering weggeschreven wordt

ik had bedacht dat dit het makkelijkste was door de gebruikersnaam te bekijken en dan de id erbij te pakken..

PHP:
$sql_aanmelding = ("SELECT id FROM inloggegevens WHERE gebruikersnaam='$_POST'");
$opvragen = mysql_query($sql_aanmelding)or die(mysql_error());  echo ("$opvragen");
maar hier krijg ik dan geregeld de code resource id#5 te zien.. en dit werkt dus blijkbaar niet

kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen of waar mijn fout zit?

PHP:
$opvragen = mysql_query ( "select id from inloggegevens where gebruikersnaam = '" . $_SESSION[ "gebruiker" ] . "'" );
$uitzoeken = mysql_fetch_assoc($opvragen);
echo $uitzoeken['id']; ?>

hiermee is het opgelost :) probleem was dat de gegevens in array aankwamen en dus nog omgezet moesten worden :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan