Hallo,
Ik krijg het niet voor elkaar om een nieuwe klant toe te voegen aan mijn database.
de situatie nu:
blad1 --> voorblad met ruimte om NAW in te vullen
blad2 --> database met alle gegevens
wat doe ik: macro opnemen
de invulruimtes op blad 1 selecteren, naar blad 2, na laatste klant selecteer ik de rij
en klik ik op transporteren, terug naar blad1 en inhoud van invulcellen wissen.
macro stoppen met opnemen.
dit werkt.
maar dan,...
als ik nieuwe NAW invul komt het allemaal op dezelfde rij te staan en wordt niet vervolgt naar beneden.
En nog een vraag.
Ik wil op het voorblad ruimte maken dat er naar een klant uit de database gezocht kan worden, zonder dat de rest van de klantgegevens zichtbaar is, dit om samen met klant te controleren of alle gegevens juist zijn. (evt met optie om te wijzigen, niet noodzakelijk)
Ik gebruik excel 2010.
Alast bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden.
Ik krijg het niet voor elkaar om een nieuwe klant toe te voegen aan mijn database.
de situatie nu:
blad1 --> voorblad met ruimte om NAW in te vullen
blad2 --> database met alle gegevens
wat doe ik: macro opnemen
de invulruimtes op blad 1 selecteren, naar blad 2, na laatste klant selecteer ik de rij
en klik ik op transporteren, terug naar blad1 en inhoud van invulcellen wissen.
macro stoppen met opnemen.
dit werkt.
maar dan,...
als ik nieuwe NAW invul komt het allemaal op dezelfde rij te staan en wordt niet vervolgt naar beneden.
En nog een vraag.
Ik wil op het voorblad ruimte maken dat er naar een klant uit de database gezocht kan worden, zonder dat de rest van de klantgegevens zichtbaar is, dit om samen met klant te controleren of alle gegevens juist zijn. (evt met optie om te wijzigen, niet noodzakelijk)
Ik gebruik excel 2010.
Alast bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden.