• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klanten uit en naar formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Berichten
1.172
Office versie
Microsoft 365
Beste mede excellers,
Ik probeer al een poosje een formulier te maken waar je als het kan personen (klanten) kunt opzoeken en aanvullen op het blad klantenbestand.
Ik heb wat code gevonden om de listbox te vullen via voorbeelden van helpmij en filmpjes op Youtube en via de site van @snb en met een boek erbij, vba voor dummies, maar kan er toch niet uitkomen.
De code van de listbox kunnen jullie misschien ook naar kijken, dat heb ik koud overgenomen en een beetje veranderd.
Ik weet niet tot hoever zoiets mogelijk is, misschien een deel om te kijken dat ik het verder zelf doe met een voorbeeld om te begrijpen wat er gebeurt en hoe het moet.
Bijvoorbeeld klantnummer ophogen met één en een klantnaam.


Groetjes op deze warme truiendag,

Johan
 

Bijlagen

  • Voorbeeldvertcklanten.xlsb
    43,6 KB · Weergaven: 12
in Helpmij zoeken op klantenbestand geeft bijna zeker genoeg voorbeelden.

Hier een redelijk ver uitgewerkt voorbeeld.
Opmerking: Ophogen van klantnr. zal boekhoudkundig niet altijd correct zijn.
Als je bijvoorbeeld de klant met het hoogste klantnummer verwijderd krijgt de volgende nieuwe klant dat nr.
Binnen 1 boekjaar kan/mag dat niet.
Commandbutton Cancel heb ik niets mee gedaan, moet je zelf maar proberen uit te zoeken.

Ik heb wel enkele kolommen in de tabel verwijderd, deze zijn nml. niet nodig.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldvertcklanten(1).xlsb
    48,7 KB · Weergaven: 23
Heel mooi voor elkaar zo Albert.
Inderdaad niet in de helpmij bestanden gezocht, dom maar niet aan gedacht.
Ik zal mij verdiepen in de code die je gemaakt hebt.
Het is meestal zo dat als er een punt of een tekentje verkeerd staat je een foutmelding krijgt en dan weet ik meestal niet wat er bedoeld wordt, maar we blijven proberen en leren.

Hartelijk bedankt voor de tijd die je er in gestoken hebt!


Vast een fijn weekend en groetjes,

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan