• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klantenbalans schikken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Justes,
Sorry voor de late reactie, maar naar tandarts geweest en wijsheidstand laten trekken.
Dat was 2 dagen plat liggen van de pijn.
Wat je gemaakt hebt is fantastisch, maar nu ben ik verplicht te printen en word alles gewist. Echt knap gemaakt!! Maar dat is niet echt mijn vraag. Sorry hoor,
maar wat ik echt enkel wou is een macro die ik eender wanneer kan gebruiken in een lege sheet. Ik download van bij ons op de server een klanten balans en kopieer die naar het bestand klantenbalans sorteren en dan laat ik de macro lopen en sorteert die en maakt die totalen.
Daar na bewaar ik de file ergens en zo moet ik er enkele maken en dan word dit naar verschillende bedrijven verstuurt per email, dus hoef niet echt af te drukken en als ik moet afdrukken dan klik ik op de knop afdrukken.
Niet slecht opnemen, mooi gemaakt, maar het is helemaal de oplossing voor de vraag die ik in het begin heb gesteld.

Het moet gewoon simpel zijn. Ik maak een download van de server. Heb een macro nodig die kan sorteren en totalen maken. Zoals de jouwe kan maar dan zonder de bijkomstig heden. Die macro zou ik op mijn werkbalken in excel kunnen plaatsen en als ik dan een bestand van de server download, laat ik je macro runnen en klaar is kees.
Dat is wat ik eigenlijk nodig heb en dag dagelijks kan gebruiken. Dus een geschreven macro die ik kan koppelen aan een knop in mijn werkbalk, zodat die altijd aanwezig is als ik dagdagelijk die klantenbalansen van de server oproep.

Dat is wat ik eigenlijk wil.

Groeten,
Mark

Extra Menu

Hallo Mark,

Je veranderd nog wel eens van gedachten.

Het moet gewoon simpel zijn. Ik maak een download van de server. Heb een macro nodig die kan sorteren en totalen maken.

Ook was je vraag in een eerdere reactie dat de mogelijkheid om de bladen te wissen wenselijk was en ook dat de kolommen D en E verwijderd moesten worden, dus zo simpel is het niet.
Maar in de bijlage heb je er nu een met een extra menu links naast Help in de Menubalk uitgewerkt naar het idee van "John Walkenbach" en hulp van LucB.
Een hulp Blad sorteren is altijd nodig omdat bij het sorteren kolommen D en E verdwijnen moeten, ook is een blad verborgen Menublad, zichtbaar te maken door via Opmaak>Blad>zichtbaar maken.

Gr Joop

Bijlagen

Joop,

Dit is waar ik naar op zoek was, dat is het.
Perfect!!

Graag had ik nog wat uitleg over het volgende stukje code om te begrijpen hoe het werkt:
Dus met 12 tot 16 bedoel je van kolom L tot kolom P
Wat bedoelen we met ColumnAbsolute:=False heb in de help gaan lezen maar snap het niet goeed.
En dan heb je Set myRange = Nothing (was is Nothing? is dit een gegevenstype?)
Worden hiermee de bepaalde adressen gewist?
Is dit nodig in de code om hem te doen werken?
Code:
For n = 12 To 16
        Var1 = Cells(2, n).Address(ColumnAbsolute:=False)
        Var2 = Cells(x, n).Address(ColumnAbsolute:=False)
        Set myRange = Range(Var1, Var2)
        Cells(x + 1, n).Formula = Application.WorksheetFunction.Sum(myRange)
    Next n
    Columns("D:E").Delete
    Set myRange = Nothing

Bedankt Joop, dit kan ik nu dagelijks gaan gebruiken.

Groeten,
Mark

Ik heb ook nog het volgend stukje code toegevoegt om de cellen een format toe te kennen.
Is dit te omslachtig geschreven of kan dit korter geschreven worden?

Code:
 For rwIndex = 2 To x + 1
        For colIndex = 12 To 16
            With Worksheets("sorteren").Cells(rwIndex, colIndex)
            .NumberFormat = "#,##0.00"
            End With
        Next colIndex
        Next rwIndex

Groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan