Klantnummers in Access (tabellen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
119
Dag iedereen

Ik heb een probleem in Access. In mijn tabel heb ik 15 klanten toegevoegd. Als ik een nieuwe klant toevoeg (klantnr 16) en deze record opnieuw verwijder, is de volgende klantnr 17 als ik een nieuwe klant wil toevoegen en niet 16. Als ik een record verwijder kloppen mijn klantnummers niet meer. Hoe kan ik dit oplossen in Access? Kan het opgelost worden zonder code?


Alvast bedankt voor de tips!

Groeten
Ercan
 
Blijkbaar heb je een Autonummerveld gebruikt, daarbij zijn de nummers uniek en niet herbruikbaar. Zou ik zelf nooit doen als je controle wilt houden over de nummers, wat jij blijkbaar wilt. In dat geval moet je dus een functie gebruiken die de nummers in het gewenste format genereert. Die functie (in verschillende varianten)heb ik regelmatig gepost in het forum (zoek op ‘volgnummer’).

Je kunt autonummers resetten, door, nadat je een record hebt verwijderd, de database te comprimeren en herstellen. Dan wordt het verwijderde nummer weer vrijgegeven. Maar autonummering moet je dus alleen gebruiken als identifier als het nummer geen betekenis heeft.
 
Blijkbaar heb je een Autonummerveld gebruikt, daarbij zijn de nummers uniek en niet herbruikbaar. Zou ik zelf nooit doen als je controle wilt houden over de nummers, wat jij blijkbaar wilt. In dat geval moet je dus een functie gebruiken die de nummers in het gewenste format genereert. Die functie (in verschillende varianten)heb ik regelmatig gepost in het forum (zoek op ‘volgnummer’).

Je kunt autonummers resetten, door, nadat je een record hebt verwijderd, de database te comprimeren en herstellen. Dan wordt het verwijderde nummer weer vrijgegeven. Maar autonummering moet je dus alleen gebruiken als identifier als het nummer geen betekenis heeft.

Beste Octafish

Bedankt, weer iets bijgeleerd! :thumb:
 
Nu nog afleren om nodeloos te quooten :). Kijk eens iets verder op je scherm, dan zie je onder de Quote knop een prachtige knop <Reageer op bericht5>, en als je nóg iets verder naar beneden gaat, een tekstvak <Snel reageren> waaar je nota bene gelijk kan gaan typen :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan