• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klassement met gelijke scores

Status
Niet open voor verdere reacties.

rokket

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2013
Hier ben ik weer.

Deze keer heb ik geen vraag over een macro maar over een formule voor een klassement.
Ik heb deze formule gebruikt om mijn klassement in te stellen:
Code:
RANG(D4;$D$4:$D$7
maar deze ranking houdt geen rekening met de scores van andere ploegen.
Wanneer 2 ploegen dezelfde ranking hebben moet er naar het totaal aantal punten gekeken worden. Deze staan in E4:E7.
Wanneer de punten ook hetzelfde zijn geldt dit:
- Ploeg 1 heeft voorrang over ploeg 2-3-4
- Ploeg 2 heeft voorrang over 3-4
- Ploeg 3 heeft voorang over 4
- Ploeg 4 moet aan iedereen voorrang geven.

Ik heb dit geprobeerd via een als functie maar dit gaat goed tot aan de voorrang.
Weet er misschien iemand een oplossing?

Een xls voorbeeld bestandje is wel handig en voorkomt spraakverwarring.

Persoonlijk zou ik een andere layout kiezen, het voorbeeldje vind ik onoverzichtelijk.
Vandaar dit voorbeeldje.

Bijlagen

dit werkt toch niet echt feilloos heb ik ondervonden. heb wat simulaties gedaan en het is toch nog een paar keer gebeurd dat er in de onderste rankings de 4e wegvalt.

doe er nog het rijnummer bij zoals in de 1e formule, maar ik denk dat je niet mag kijken naar de punten van de tegenstander in oplopende maar in aflopende volgorde zoals in de 2e formule
N3 wordt
Code:
=(K3&L3&M3&(99-RIJ()))*1
=(K3&L3&(99-M3)&(99-RIJ()))*1
en doortrekken

Laatst bewerkt:
Dit lijkt bij mijn blad ook niet te werken. Iemand die alles wint met 11 - 0 komt bij mij op de 3e plaats te staan.
bijgevoegd mijn totaal xls bestand met formules voor het klassement zoals ik ze gebruikt heb

Bijlagen

Laatst bewerkt:
- Ploeg 1 heeft voorrang over ploeg 2-3-4
- Ploeg 2 heeft voorrang over 3-4
- Ploeg 3 heeft voorang over 4
- Ploeg 4 moet aan iedereen voorrang geven.
hoe komt een ploeg aan een voorangswaarde? is dat op alfabet of zo?

dat is gewoon op alfabet ja

Bewerkt:
Ik heb de plaats van mij gegevens aangepast naar 'ongeveer' de plaats van popipipo en nu werkt de code wel als ik ze aanpas met de formule van cow18.
Bedankt allemaal!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan