• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klassement

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Heb weer een probleempje met de IF-functie.
Bij het inbrengen van de resultaten, van één ploeg, moet ik bij een gewonnen wedstrijd 3 pt toekennen, bij een gelijhke stand 1 pt toekennen en bij verlies 0 pt geven.
Onderaan moet ik een opteling krijgen van alle verzamelde punten.
Hoe kan ik definiëren dat bv Meise de enige ploeg is waarmee ik rekening moet houden
Ik verwijs naar bijgevoegd bestand om mijn vraag duidelijk te maken

Alvast bedankt voor de enige steun die ik van jullie krijg

mvg

Jaak

Bijlagen

Hello,

in bijlage de definitieve kalenderopmaak.
Ik heb getracht, schrijf duidelijk GETRACHT, de formule toe te passen, zoals je kan zien in werkblad Benjamins, maar krijg steeds een foutmelding.
Wat doe<ik verkeerd?
:( :confused:

Bijlagen

LucB

jouw formule werkt niet helemaal. Verander Meise - Opwijk maar eens van 2-1 naar 2-3.

Jaak:

zie bijlage.

Wigi

Bijlagen

Ik ben al tevreden met de oplossing van WIGI, maar hoe komt het dat, zonder een uitslag in te vullen ik reeds het cijfer 1 als resultaat heb.
Is het mogelijk om daar een blanco veld te hebben en pas na het invullen van het resultaat de effectieve waarde van 3, 1 of 0 te hebben?

mvg

Jaak

Jaak

test eerst of er inhoud is in de cellen met de goals:

=ALS(AANTAL(E3:F3)=2;ALS(E3>F3;INDEX(puntentabel;1;ALS(LINKS(D3;11)="KFC MEISE C";1;2));ALS(E3 < F3;INDEX(puntentabel;2;ALS(LINKS(D3;11)="KFC MEISE C";1;2));1));"")

Wigi

Laatst bewerkt:
Hello WIGI

lukt me niet hoor, wnat ik krijg steeds een foutmelding en ik weet begot niet waar ik een extra haakje moet zetten

Wil je nog eens kijken naar kalener zip en naar mijn vorige vraag?
Cellen zijn inderdaad leeg

mvg

Jaak

:confused:

Jaak

Het is niet jouw fout. Heb juist ontdekt dat een stuk van mijn formule hier op het forum afgekapt werd, automatisch. Ik heb 2 spaties ingevoerd zodanig dat de formule wel zichtbaar wordt. Kopieer dus en plak in het bestand. Haal ook die 2 spaties eruit als je wil. Bij: ALS(E3 < F3 rond het < teken.

Puntentabel is de naam van de tabel

3 0
0 3

Wigi

Hello,

heb nog steeds problemen met het toepassen van formule.
Nu klopt het langs geen kanten meer.
Kijk eens naar tabbmad Benjamins, en dan zal je wel zien dat het niet werkt
Wat is de oplossing?

:( :( :(

Jaak

Bijlagen

Jaak

De formule klopt en jij heb ook niets verkeerd gedaan, maar het probleem is dat de ploegnamen geen gewone spaties hebben. Ik vermoed dat je die kalender gekopieerd hebt van internet?

Wat je dus zult moeten doen is alle "spaties" in de namen vervangen door een echte spatie. Voor KFC MEISE C is dat niet moeilijk, gewoon dat kopieren en Bewerken > Vervangen gebruiken, en dan KFC MEISE C typen met de juiste spaties. Het liggend streepje met de "spatie" links en rechts kan je zelfs voor heel het bestand ineens vervangen (Bewerken > Vervangen, Opies > Binnen: Werkmap.)

Je hoort mij al aankomen... de rest zal je manueel moeten doen.

Wigi

Hartelijk bedankt.
Weer enekel mensen tevreden, ook alle afgevaardigden en trainers van alle jeugdploegen van KFC Meise, en dat zijn er toch een 40-tal.
Als er ooit een samenkomst is, tracteer ik je zeker op meer dan één glaasje wijn

Jaak;) ;) :p :thumb:

Graag gedaan.

Veel sportief succes in de competitie!

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan